MotoNews.pl

Audi wprowadza najczystszego diesla na świecie

Audi wprowadza najczystszego diesla na świecie30.07.2007
W połowie 2008 roku Audi wprowadzi do seryjnej produkcji najczystszą, jak dotąd, technologię silników wysokoprężnych. Nowe silniki TDI z systemem "ultra low emission", łączą doskonałe osiągi i potężną moc, z bardzo niskim zużyciem paliwa i poziomem emisji spalin.

To, że firmie Audi udało się spełnić normy Euro 4, a także normy Euro 5 - lata przed jej wprowadzeniem, oznacza, że także w przyszłości samochody z czterema pierścieniami w logo będą nadawać tempo zmianom technologicznym.

Nowa generacja silników TDI potwierdza aspiracje Audi do bycia liderem w dziedzinie budowy najnowocześniejszych silników diesla. Kiedy firma Audi rozpoczęła w 1989 roku seryjną produkcję silników TDI, był to ogromny skok postępu technologicznego. Audi ze znaczkiem TDI szybko stało się synonimem wysokiej dynamiki i oszczędności, rozpoczynając jednocześnie ogólny trend w całej branży motoryzacyjnej. Do dziś żaden inny układ napędowy nie jest w stanie w realnych warunkach pobić turbodoładowanego diesla z wtryskiem bezpośrednim- ani pod względem dynamiki i elastyczności, ani jeśli chodzi o zachowanie tak niskich wartości zużycia paliwa.

Audi otwiera swoją konsekwentną strategię w roku 2008 silnikiem 3.0 V6 TDI w Audi A4 i Audi Q7. Silniki o mocy 176 kW (240 KM) i imponującym momencie obrotowym - równym 500 Nm w Audi A4 oraz 550 Nm w Audi Q7, charakteryzują się typową dla marki dynamiką, przy nadzwyczaj niskim zużyciu paliwa. Później przyjdzie kolej na następne modele - do roku 2010 Audi chce zastosować tę nową technologię także w innych klasach pojazdów i mocy.

Inżynierowie Audi w najnowszej generacji silników TDI umieścili mnóstwo innowacyjnych rozwiązań: nowy system Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi pracującymi przy ciśnieniu 2000 barów, wysoce wydajny układ recyrkulacji spalin, jak również zoptymalizowana turbosprężarka, zapewniają niskie emisje - jeszcze przed zastosowaniem układów oczyszczania spalin. Szczególnym rozwiązaniem, zaproponowanym przez Audi, są zastosowane po raz pierwszy na świecie czujniki w komorach spalania, które umożliwiają bardziej precyzyjną regulację procesów spalania w silnikach.

Źródło: Audi
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata