Stanowią one doskonałe uzupełnienie oferty tego supernowoczesnego samochodu z umieszczonym centralnie silnikiem.
Specjalne zezwolenie UE umożliwiło wcześniejszy debiut techniki diodowej w światłach przednich. Jej wyjątkowymi zaletami jest niskie zużycie energii, kolor zbliżony do światła dziennego, a tym samym większy kontrast i przyjemniejsze wrażenie dla oczu. Do tego dochodzi trwałość, niższe zapotrzebowanie na napięcie, kompaktowe wymiary i większy zakres swobody dla stylistów.
Nowe, w pełni diodowe reflektory są najnowocześniejszym elementem strategii Audi dotyczącej świateł. Zastosowanie LED ma już długą tradycję w samochodach marki z czterema pierścieniami. Dotychczas te nowoczesne źródła światła wykorzystywane były w wielu modelach seryjnych jako światła tylne, hamowania i dzienne. W różnych modelach studyjnych już od początku 2003 roku projektanci Audi stosowali technikę półprzewodnikową do realizacji niektórych lub wszystkich funkcji świateł przednich.
Już w 2003 roku producent z Neckarsulm zaprezentował na Wystawie Samochodowej w Detroit płaskie światła przeciwmgielne. Audi Nuvolari quattro pokazało w tym samym roku jako atrakcję Genewskiego Salonu pierwsze w pełni diodowe reflektory. A Le Mans quattro, jako oficjalny protoplasta Audi R8, rozświetlał nimi frankfurcką noc poprzedzającą rozpoczęcie IAA 2003.
Pojawiły się kolejne samochody studyjne i kontynuowane były prace nad źródłem światła i geometrią reflektorów. Teraz ta techniczna nowinka dostępna jest jako opcja dla Audi R8 i dołącza do najlepszych, znanych już innowacyjnych rozwiązań takich jak Audi Space Frame z aluminium, ceramiczne hamulce i umieszczony centralnie silnik V8 z technologią FSI.