Zdobywając 28 punktów Volkswagen Polo uzyskał najlepszy wynik w klasie pojazdów "supermini". O rezultacie tym europejska organizacja ds. ochrony konsumentów w Bergisch-Gladbach poinformowała niemiecki urząd ds. komunikacji drogowej [Bundesanstalt fur Strassenwesen].
Tak dobry rezultat osiągnięty został miedzy innymi dzięki nadwoziu o dużej sztywności. Zastosowanie laserowej technologii spawania oraz wyjątkowo wytrzymałej stali pozwoliło na uzyskanie statycznej sztywności nadwozia wynoszącej 20.000 Nm/0. Jest to wartość o 33 procent wyższa niż w poprzednim modelu Polo, który charakteryzował się również wysoką sztywnością nadwozia.
Procedura testowa Euro-NCAP (European New Car Assessment Programme) przewiduje przeprowadzenie dwóch testów zderzeniowych: testu zderzenia czołowego z prędkością 64 km/h i 40-procentowym przykryciem odkształcalną barierą oraz testu zderzenia bocznego z prędkością 50 km/h, podczas którego pod kątem prostym w bok pojazdu po stronie kierowcy uderza inny samochód o ciężarze 950 kg z ulegającą odkształceniom częścią przednią. Polo wyposażone jest seryjnie w poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera oraz dwie poduszki boczne. Na życzenie Polo może zostać wyposażone w ABS, ESP, ASR, EDS oraz asystenta hamowania. System poduszek chroniących głowę jako wyposażenie dodatkowe stanowi uzupełnienie pakietu bezpieczeństwa Polo.
Audi A2 otrzymało cztery gwiazdki w testach przeprowadzanych w ramach Euro NCAP (European New Car Assessment Programme). Dowodzi to, że możliwe jest połączenie wysokiego poziomu bezpieczeństwa pasywnego i lekkiej konstrukcji. Uzyskanie tego doskonałego rezultatu w swojej klasie pojazdów możliwe było dzięki konstrukcji Audi Space Frame (ASF).
Ta niezwykle sztywna aluminiowa konstrukcja nadwozia Audi A2 uległa w zderzeniu czołowym przy prędkości 64 km/h tylko minimalnym odkształceniom w kabinie pasażerskiej, zapewniając w ten sposób wysoki poziom bezpieczeństwa pasażerów. Również przy zderzeniu bocznym oraz uderzeniu bokiem w słup samochód ten otrzymał najlepsze noty. Już w 2000 roku ADAC - obecnie partner konsorcjum Euro NCAP uczestniczący w testach - stwierdził, że "stabilność A2 przy zderzeniach jest doskonała". Celem założonego w 1997 roku NCAP jest przygotowanie niezależnych, ogólnie dostępnych ocen bezpieczeństwa pasywnego popularnych modeli samochodów.