...pozwalają wyobrazić sobie, jak będzie wyglądał przyszły język formy Audi.
Z typową sylwetką coupè i dużą tylną klapą nadwozie o długości 4,95 m, szerokości 1,93 m oraz wysokości tylko 1,40 metra prezentuje jednocześnie wybitnie nowoczesną linię samochodu klasy wyższej.
Również rozwiązania techniczne Audi Sportback concept wybiegają w przyszłość. Za napęd odpowiedzialny jest najczystszy silnik wysokoprężny świata: technologia zastosowana w trzylitrowym V6 TDI clean diesel całkowicie eliminuje emisję tlenków azotu. Silnik ten już teraz spełnia normy obowiązujące we wszystkich 50 stanach USA oraz normę EU-6, która wejdzie w życie dopiero w 2014 roku. Dzięki licznym rozwiązaniom poprawiającym efektywność Audi Sportback concept będzie zużywać tylko 5,9 litra oleju napędowego na 100 kilometrów.
Dynamika jazdy w nowej formie – Idea
Od 2004 roku w klasie kompaktowej popularność zdobywa koncepcja Sportback: A3 Sportback odniosło sukces, jakiego nie spodziewali się nawet jego ojcowie – znacznie więcej klientów decydowało się na czterodrzwiowe nadwozie z dużą tylną pokrywą, niż na wersję trzydrzwiową.
Przy tym A3 Sportback różni się od modelu wyjściowego tylko dodatkowymi drzwiami. Charakteryzuje go sportowa elegancja coupè i wszechstronność samochodu pięciodrzwiowego, najwyższej klasy technologie oraz doskonała, sportowa dynamika jazdy w nowej formie. Jednocześnie jednak model ten oferuje większą przestronność i możliwość adaptacji wnętrza dzięki przedłużonej o 54 milimetry tylnej części nadwozia.
Pierwszym seryjnym Sportbackiem Audi po raz drugi wprowadziło nowy trend na rynek motoryzacyjny. W latach siedemdziesiątych stworzenie pierwszych modeli Avant stało się fundamentem dla nowej klasy samochodów, które nie charakteryzowały się brakiem polotu typowym dla klasycznych aut kombi. Wyraźne podkreślenie nowoczesnej i dynamicznej stylistyki, wysokiej jakości wyposażenie oraz funkcjonalność od początku były znakiem charakterystycznym każdego Audi Avant.
Studyjny Audi Sportback concept ma podwójne zadanie. Po pierwsze – jak wskazuje na to jego nazwa – ma symbolizować zasadę Sportback w jej najczystszej formie, jako połączenie elegancji, sportowego charakteru i możliwości adaptacyjnych wnętrza.
Po drugie ten model studyjny sygnalizuje także zamiary przedsiębiorstwa, by nie ograniczać wersji Sportback wyłącznie do segmentu samochodów kompaktowych. Jak już pokazał studyjny Audi A1 Sportback – gwiazda Paryskiego Salonu Samochodowego 2008 – marka z czterema pierścieniami wyraźnie rozszerzy ofertę modeli Sportback.