Największą atrakcją będzie Audi 225 Front Roadster z 1935 roku, którego odbudowa została niedawno zakończona. Automobil ten zostanie przeniesiony z otwartej niedawno wystawy specjalnej „Horch ein Audi!” w museum mobile w Ingolstadt.
Na powierzchni wystawowej Audi znajdzie się siedem samochodów z dziewięciu dziesięcioleci. Każdy z nich – czy to samochód seryjny, wyścigowy czy prototyp – opowiada własną, fascynującą historię – od Audi Typ C „Alpensieger” z 1919 roku do zwycięzcy wyścigu Le Mans Audi R10 TDI z 2008 roku.
W Essen na zwiedzających czekają następujące samochody: Typ C „Alpensieger”, którym założyciel firmy August Horch wygrał w 1912, 1913 i 1914 roku austriacki wyścig alpejski, a tym samym odniósł pierwsze sportowe sukcesy w historii marki Audi. Ten otwarty samochód turystyczny rozwijał moc 35 KM i osiągał prędkość maksymalną 80 km/h. Kolejną atrakcją przyciągającą wzrok będzie Audi 225 Front Roadster z 1935 roku.
Odbudowany na oryginalnej ramie kabriolet jest nowym nabytkiem Audi Tradition i jednym z najbardziej spektakularnych automobili w zbiorach. Ten olśniewająco biały samochód został zaprezentowany na Międzynarodowej Wystawie Samochodowej w Berlinie w 1935 roku. Wykonano tylko dwa prototypy. Auto było podziwiane, ale za drogie, nie weszło zatem do produkcji seryjnej. Oba prototypy uznano za zaginione, Audi 225 Front Roadster został więc zrekonstruowany w oparciu o zdjęcia.
Wyjątkową pozycję w historii marki zajmuje Audi 72. Rozpoczęcie produkcji seryjnej pierwszego po wojnie czterosuwowego modelu Auto Union 13 sierpnia 1965 roku oznaczało dla przedsiębiorstwa z Ingolstadt początek nowej ery. Wraz z Audi 72 zakończyły się czasy silników dwusuwowych w Auto Union i rozpoczął nowy etap historii. W latach 1965 – 1968 sprzedano 85.000 egzemplarzy tego samochodu, który przypomniał światu nazwę Audi.
Kolejnym dużym krokiem na drodze powrotu do klasy Premium było Audi 100 z 1982 roku, wytyczające nowe standardy nie tylko pod względem współczynnika oporu powietrza. Nowoczesna stylistyka pozwoliła na uzyskanie wartości cw 0,30 - co było nowym rekordem światowym dla produkowanych seryjnie limuzyn.
AUDI AG może śmiało chwalić się swoimi osiągnięciami jako twórca modeli koncepcyjnych. Sensacją został okrzyknięty na przykład zaprezentowany w 1991 roku na Międzynarodowej Wystawie Samochodowej we Frankfurcie model Audi quattro Spyder. Był to najbardziej konsekwentny projekt samochodu sportowego w dotychczasowej historii Audi. Studyjny model z czterosuwowym silnikiem V6 o mocy 174 KM, z aluminiowym nadwoziem i prędkością maksymalną 250 km/h pozostał jednak prototypem, chociaż kilkuset klientów „zapisało się” na ten samochód u dealerów Audi. Okazało się, że zapowiadana cena 100 000 marek była niemożliwa do realizacji.
Temat sportu motorowego Audi Tradition prezentuje na Techno Classica 2009 w iście mistrzowski sposób – modelami Audi Sport quattro S1 „Pikes Peak” i Audi R10 TDI. Audi Sport quattro S1 „Pikes Peak” od dawna jest legendą wśród fanów motoryzacji. Ten „Monster”, jak go czasem nazywano, trzy razy z rzędu wygrał na - mierzącej 4301 metrów - górze w Colorado. Niezapomniany przy tym był zapierający dech w piersiach podjazd Waltera Röhrla w 1987 roku, który po raz pierwszy pokonał górę w czasie krótszym niż jedenaście minut. Ten niezapomniany moment był jednocześnie ostatnim występem Audi Sport quattro S1 – już dwa lata wcześniej Audi wycofało się z Rallyesportu. Audi R10 TDI jest pierwszym samochodem sportowym, który wygrał 24-godzinny wyścig na torze Le Mans z olejem napędowym w zbiorniku zamiast benzyny – i to trzy razy z rzędu. W pamięci pozostaje przede wszystkim doskonały finisz z 2008 roku, gdy Audi R10 TDI, które pierwsze zwycięstwo odniosło w 2006 roku, pokazało plecy nowej i szybszej konkurencji ze stajni Peugeota. Wersja Audi R10 TDI z 2006 roku cieszy oczy fanów na Techno Classica w Essen.