„Mieszanka mocy i efektywności. Przykład dla wszystkich producentów silników” brzmiał werdykt jury. Szczególne wrażenie robi połączenie siły ciągu, oszczędności i właściwości jezdnych skonstruowanego przez Audi silnika.
Dwulitrowy silnik TFSI w swojej najnowszej wersji w Audi A4, A5 i Q5 wyposażony jest w Audi valvelift system, sterujący dwustopniowo skokiem zaworów. W silniku z turbodoładowaniem współpracuje on z zaworami wylotowymi. W połączeniu z regulowanym o 60 stopni wałkiem rozrządu zaworów dolotowych system ten poprawia wymianę ładunku i wzmacnia siłę ciągu. Dla kierowcy Audi valvelift system oznacza technologię, która pozwala mu czerpać jeszcze większą przyjemność z jazdy – gwarantuje szybki, dynamiczny wzrost momentu obrotowego począwszy od najniższych prędkości obrotowych. Dzięki temu silnik zachęca do jazdy na niższych prędkościach obrotowych, a tym samym z mniejszym zużyciem paliwa, ponieważ kierowca może szybciej zmienić bieg na wyższy.
2.0 TFSI jest dostępny w kilku klasach mocy, od 125 kW (170 KM) do 195 kW (265 KM) dla serii modeli A3, S3, A4, A5, A6 oraz Audi Q5 i TT. W najmocniejszej wersji z 200 kW (272 KM) mocy silnik ten przyspiesza Audi TTS Coupe z opcjonalną dwusprzęgłową przekładnią S tronic w 5,2 sekundy od 0 do 100 km/h.
Audi, jako pierwszy producent na świecie połączył w produkcji wielkoseryjnej bezpośredni wtrysk benzyny z turbodoładowaniem. Historia sukcesów 2.0 TFSI rozpoczęła się latem 2004 roku wraz z debiutem Audi A3 Sportback.
W następnych pięciu latach silnik ten nie tylko pięć raz zdobył tytuł „International Engine of the Year”, lecz również znalazł ponad 1,3 miliona nabywców.