Po roku przygotowań i około 55.000 godzinach planowania zespół targowy w ciągu 25 dni budowy dokonał organizacyjnego i logistycznego majstersztyku: 90 samochodów ciężarowych dostarczyło do Frankfurtu „just in time” kilkaset ton materiału, który został zmontowany przez 300 osób.
Powstało z tego lśniąco białe, architektonicznie dojrzałe stoisko o powierzchni 6.000 metrów kwadratowych (4.000 na parterze i 2.000 na piętrze) z 34 perfekcyjnie wystawionymi samochodami. Stoisko z „sercem” – w pełnym tego słowa znaczeniu. W tym oświetlonym czerwonymi i białymi diodami „sercu” o długości 40 metrów i szerokości do dziesięciu metrów stoją niektóre eksponaty ukazujące podstawowe wartości Audi, jak na przykład technologia TDI, lekka konstrukcja czy historia Audi. [AKAPIT} W tym roku impreza targowa zdominowana jest przez jubileusz „100 lat Audi”. Aby goście mogli otrzymać interesujące ich informacje, na stoisku czeka na nich 55 pracowników Audi oraz 85 hostess. Zwiedzający zobaczą na stoisku Audi pięć światowych premier. Obok Audi S5 Sportback jest także Audi R8 Spyder – otwarta wersja sportowego samochodu z umieszczonym centralnie silnikiem. Audi pokazuje, jak będą wyglądać elektryczne pojazdy przyszłości. Kolejne nowości we Frankfurcie to Audi A4 3.0 TDI clean diesel oraz Audi A3 1.2 TFSI.
Stoisko Audi ma długość 86 metrów i szerokość 46 metrów. Prawie 67 kilometrów przewodów dba, aby wszystko było podłączone do prądu. Na ważącej 39 ton konstrukcji oświetlenia, wiszącej na wysokości 8,45 metra nad stoiskiem, zamocowanych jest 1.400 reflektorów.
Każdy z 34 wystawianych samochodów jest zatem perfekcyjnie oświetlony. Aby nie powstawały niepożądane odbicia światła i aby pozycje samochodów były tak dobrane, by idealnie widoczne były kolory i kontury, specjaliści od stoisk targowych z Audi już kilka miesięcy wcześniej zaplanowali ustawienie reflektorów z dokładnością co do milimetra.
Podobnie ważące wiele ton konstrukcje stalowe stoiska zostały ustawione dokładnie w wyznaczonych miejscach przy wykorzystaniu laserowych technik pomiarowych. Wszystko musi pasować w stu procentach. I to nie tylko ze względu na czas, lecz również ze względów bezpieczeństwa: na IAA 2009 spodziewanych jest około 750.000 gości, zatem konstrukcje stalowe muszą wytrzymać nie lada obciążenia.
Stoisko Audi na IAA było wznoszone dzień i noc, aby powstało zgodnie z harmonogramem prac. Dla Hentsch i jej załogi szczególnym wyzwaniem była logistyka. Do Frankfurtu przewiezionych zostało kilkaset ton materiałów. A ponieważ równocześnie budowane były także inne stoiska w hali, dostawy musiały być zaplanowane z dokładnością co do minuty. Trzeba było dokładnie określić, kto, co, kiedy i dokąd może dostarczyć.
Niektóre z tych materiałów, od pylonu Audi do kosza na papiery, pochodziły z własnego magazynu targowego Audi – hali magazynowej o powierzchni 17.000 metrów kwadratowych w Ingolstadt. Wszystko, co docierało do hali nr 3.0 we Frankfurcie musiało być natychmiast użyte. Możliwości, aby coś tymczasowo składować nie było. Wystarczyło jedno spóźnienie ciężarówki, by cały misterny plan czasowy został zaburzony.
W hali 3.0 o powierzchni 18.600 metrów kwadratowych mają swoje powierzchnie wystawiennicze wszystkie marki koncernu Volkswagen. Audi prezentowane jest na bardzo purystycznym stoisku, aby podkreślić cechy marki: „sportowy charakter”, „progresywność” i „wysoką wartość”. Wrażenie to osiągnięte zostało dzięki koncepcji targowej wyróżnionej wieloma nagrodami.
Jednocześnie Audi realizuje koncepcję konstrukcji stoisk targowych, której koszty leżą znacznie poniżej kosztów strategicznych konkurentów. Tak więc na przykład większość użytego materiału nie jest po targach po prostu wyrzucana, lecz stosowana na innych wystawach samochodowych. Audi posługuje się modularną strukturą stoisk przypominającą konstrukcję z klocków.
„Filozofia” stoiska Audi
Także w 2009 roku Audi wystawia jak zwykle w otoczeniu lśniącej bieli w hali
nr 3.0 na frankfurckim terenie targowym. Stoisko Audi podzielone jest na dwie pojedyncze bryły budynków, przez które przechodzi wielopasmowa ulica.
Goście mają dwie możliwości zwiedzania. Jeżeli wybiorą drogę ulicą, powita ich kamień milowy 100-letniej historii Audi – opływowy samochód wyścigowy Auto Union Typ C, ustawiony na honorowym miejscu na białym pasie środkowym. Ten historyczny pojazd stanowi wstęp do sportowych modeli „S” Audi. Czerwony diodowy pas ze słupami, na których prezentowane są modele samochodów i filmy pokazujące kolejne fakty z historii Audi, prowadzi gości przez stoisko.
Goście mogą również wybrać drogę przez ogromne, pulsujące raz białym, raz czerwonym światłem „serce Audi”, które po lewej stronie pod podwieszoną konstrukcją dachową tworzy doskonałą scenę dla błyszczącego chromem R8. Prawa strona, o bardziej zamkniętej formie, udowadnia słuszność hasła marki „Przewaga dzięki technice”, prezentując eksponaty z dziedzin „quattro”, „technologia silników TDI”, „lekka konstrukcja” i „dziedzictwo”. Inscenizacja światła i wtopione w dźwięki stoiska bicie serca Audi stanowią przemawiające do wszystkich zmysłów motywy. Z tego miejsca zwiedzający mają doskonały widok przez „ulicę” na wykonaną z rozmachem scenę, na której prezentowany jest R8 Spyder i tegoroczny samochód studyjny. Szczegóły związane z tymi pojazdami są wyświetlane na diodowej ścianie o długości 15 metrów i wysokości 5 metrów, przypominającej reflektor R8 i wizualizującej swoją formą czołową pozycję Audi w dziedzinie stylistyki świateł.
Przechodząc obok obu światowych premier droga prowadzi przez trybuny dla gości z miejscami siedzącymi i przez „park efektywności” do „parku techniki”, w którym prezentowane są za pomocą eksponatów i filmów tematy, które w przyszłości będą istotne dla marki Audi.