...stworzyli metodę dialogu samochodów i sygnalizacji świetlnej. Komunikacja taka redukuje czas postoju na światłach i następujące po postoju fazy przyspieszania, a tym samym zużycie paliwa. Dziennikarze i inżynierowie ruchu testowali „Travolution” podczas jazdy demonstracyjnej w Ingolstadt.
Efekt „Travolution” był od razu widoczny: już na pierwszym etapie projektu w 2006 roku zużycie paliwa w wyniku skróconych czasów postoju na światłach zmniejszyło się o 17 procent. W skali roku równa się to zaoszczędzeniu 700.000 litrów benzyny. Sukces ten opiera się na nowym, zmiennym algorytmie sterującym sygnalizacją świetlną w Ingolstadt, rozwiniętym przez Audi wspólnie z partnerami ze szkół wyższych i przedstawicielami gospodarki.
Dzisiaj, dzięki dalszemu udoskonaleniu projektu „Travolution”, Audi umożliwiło bezpośrednią komunikację między sygnalizacją świetlną, a samochodami. Komunikacja ta przebiega z wykorzystaniem Wireless LAN oraz UMTS i zastosowana została w 15 samochodach testowych i 25 punktach sygnalizacji w rzeczywistym ruchu drogowym w Ingolstadt.
Punkty sygnalizacji drogowej wysyłają dane, które po graficznej edycji pojawiają się na wyświetlaczu systemu informacji kierowcy. Informują one kierowcę na przykład, jaką musi utrzymać prędkość, aby na następnym skrzyżowaniu mieć zielone światło. Regulację prędkości, w celu optymalnej płynności ruchu, kierowca może zlecić systemowi adaptive cruise control (ACC) w module sterującym samochodu.
Jeżeli światło jest czerwone, komputer informuje kierowcę, kiedy nastąpi zmiana na zielone. Jeżeli kierowca zbliża się do żółtego lub czerwonego światła, otrzymuje od systemu sygnał optyczno – akustyczny lub w formie krótkiego szarpnięcia hamulców.
W przypadku samochodu połączonego w sieć kierowca skraca swoje czasy postoju i zmniejsza zużycie paliwa o 0,02 litra na każde czerwone światło, którego uniknął i na następującą po postoju fazę przyspieszania. To bardzo duży potencjał: jeżeli technologia ta zostałaby zastosowana w całych Niemczech, pozwoliłaby zmniejszyć emisję CO2 o około 2 miliony ton rocznie. Odpowiada to redukcji emisji dwutlenku węgla przez pojazdy w ruchu miejskim o około 15 procent.
Dodatkowo system travolution oferuje możliwość płacenia online przy tankowaniu i parkowaniu. Samochód komunikuje się z odpowiednimi urządzeniami stacjonarnymi na stacji benzynowej i na parkingu. Opłata zostaje pobrana automatycznie z karty kredytowej lub płatniczej po potwierdzeniu na Multimedia-Interface MMI.
Aby zaprezentować postępy prac rozwojowych nad „Travolution”, podczas prelekcji i jazd pokazowych 2 czerwca w Ingolstadt Audi przedstawiło dziennikarzom i inżynierom ruchu potencjał, jaki tkwi w połączeniu w sieć samochodu i infrastruktury drogowej.