Później dołączy do nich także napęd hybrydowy, który będzie odznaczać się mocą dużego silnika V6 przy zużyciu paliwa na poziomie jednostki czterocylindrowej.
Ramę nowego Audi A6 skonstruowano ze stali i aluminium, dzięki czemu nadwozie jest lżejsze o 15% w porównaniu z konwencjonalną konstrukcją stalową. Wyposażone w 2-litrowy silnik TDI o mocy 177 KM Audi A6 waży tylko 1575 kg. Ponad 20 procent komponentów nadwozia wykonano z aluminium, m.in. przednie błotniki, pokrywa silnika, bagażnik i drzwi. zmocnionej stali użyto zaś w klatce pasażerskiej i elementach łączących ją z przodem i tyłem pojazdu Zgodnie z zapowiedziami producenta nowe Audi A6 ma być wyjątkowo ciche, dzięki wykorzystaniu wyrafinowanego systemu zapewniającego komfort aeroakustyczny i dobrej izolacji.
A6 poddano również tuningowi aerodynamicznemu, polegającemu m.in. na pokryciu panelami podwozia pojazdu i optymalizacji opływu powietrza wokół przedziału silnika, dzięki czemu bazowa wersja pojazdu może pochwalić się współczynnikiem oporu powietrza 0.26 Cd – to postęp w porównaniu z poprzednim modelem.
Najnowsze Audi A6 ma 4.92 m długości, rozstaw kół 2.91 m, 1.87 m szerokości i zaledwie 1,46 m wysokości. W porównaniu z poprzednim modelem jest o kilka milimetrów krótsze i niższe, za to szerokość i rozstaw kół znacznie się zwiększyły. Harmonijne proporcje – długa maska silnika, krótkie zwisy i płynna linia dachu nadają A6 atletycznej elegancji. Klienci będą mogli wybrać jeden z 12 kolorów nadwozia.
We wnętrzu będą mogli zażyczyć sobie zamiast zwykłych foteli specjalną, komfortową wersję, którą można regulować w 18 pozycjach, opcjonalną klimatyzację dla foteli, funkcję masażu lub zamówić fotele sportowe. Tapicerka foteli standardowo jest wykonana z tkaniny, ale dostępne są także obicia skórzane i z połączenia skóry i alkantary. Dostępne kolory wykończenia kabiny, to: czarny, beżowy, brązowy, szary. Dach zostanie obity czarnym, srebrnym lub beżowym materiałem.
Radio MMI najnowszej generacji umieszczono na szerokim tunelu centralnym, gdzie było wystarczająco dużo miejsca dzięki zastosowaniu elektromechanicznego hamulca ręcznego. Gdy samochód rozpoczyna pracę monitor pokładowy o wymiarach 6,5 x 8 cali wysuwa się z deski rozdzielczej. Opcjonalny system informacyjny dla kierowców DIS umieszczono między dwoma dużymi wskaźnikami. Jego pracę kierowca kontroluje za pomocą wielofunkcyjnej kierownicy.
Kabinę wyposażono także w dwustrefową klimatyzację automatyczną i wyświetlacz przezierny pokazujący ważne informacje na szybie przedniej. Kolorowe liczby i symbole wydają się unosić w powietrzu w odległości ok. 2,5 od kierowcy, co sprawia, że łatwiej je odczytać. Przedział bagażowy ma pojemność 530 l.
Audi A6 będzie dostępne z 4- i 6-cylindrowymi silnikami: dwoma benzynowymi i trzema jednostkami TDI. Ich moc będzie się wahać od 177 KM do 300 KM. We wszystkich zamontowano wtrysk bezpośredni, 3.0 TFSI posiada także kompresor, a 2.0 TFSI i TDI turbosprężarki.
Audi postarało się także, by jego silniki były bardziej oszczędne. Ogólnie zużycie paliwa obniżono o 19% w porównaniu z poprzednimi modelami z tej linii. Jednostka 2.0 TDI np. wymaga średnio 4,9 l paliwa na 100 km i emituje 129 g CO2 na km.
Silnik 2.8 FSI wyposażono także w AVS (Audi valelift, sterujący zaworami wlotowymi silnika tak, by komory spalania były idealnie napełniane w każdej sytuacji). Jednostka V6 posiada moc 204 KM i maksymalny moment obrotowy 280 Nm w zakresie 5 250 do 6500 obr./min. Gdy współpracuje z przekładnią automatyczną multitronic, rozpędza pojazd od 0 do 100 km/h w 7,7 sekundy i do prędkości maksymalnej 240 km/h. Zużywa przy tym w europejskim cyklu jazdy 7,4 l paliwa na 100 km i emituje 172 g CO2 na km. Ten ostatni parametr poprawił się o 12%, choć moc silnika w porównaniu z poprzednikiem wzrosła o 14 KM.
Najmocniejszą jednostką benzynową w rodzinie A6 jest 3.0 TFSI o mocy 300 KM i maksymalnym momencie obrotowym 440 NM dostępnym w zakresie 2900 – 4500 obr./min. Konsumuje średnio 8,2 l paliwa na 100 km, emitując przy tym 190 g CO2 na km.
Najbardziej wydajnym silnikiem w nowym A6 jest poprawiony2.0 TDI. Ta czterocylindrowa jednostka rozwija moc 177 KM i maksymalny moment obrotowy 380 Nm w zakresie 1750 – 2500 obr./min. Przyspiesza Audi A6 z miejsca do 100 km/h w 8,7 sekundy i pozwala mu na osiągnięcie prędkości maksymalnej 228 km/h. Jak już wspomnieliśmy, w cyklu europejskim spala 4,9 paliwa na 100 km i emituje 129 g CO2 na km.
Nowa jednostka 3.0 TDI będzie oferowana w dwóch wersjach. W pierwszej V6 generuje moc 204 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm w zakresie 1250 – 3500 obr./min. Współpracując z przekładnią multitronic przyspieszy Audi A6 z miejsca do 100 km/h w 7,2 sekundy i pozwoli mu osiągnąć prędkość maksymalną 240 km/h. Średnie zużycie paliwa w tym przypadku utrzymuje się na poziomie 5,2 l na 100 km, a emisja CO2 na poziomie 137 g/km. W porównaniu z 190 KM w poprzednim silniku to poprawa o 19%.
Najmocniejsza wersja 3.0 TDI dostarcza 245 KM mocy i maksymalnego momentu obrotowego 500 Nm w zakresie 1400 – 3250 obr./min. Rozpęd 0-100 km/h zabiera 6,1 sekundy, a prędkość maksymalna: 250 km/h. Jednostka napędowa zużywa 6 litrów oleju napędowego na 100 km emituje 158 g CO2 na km.
W przyszłości Audi planuje wprowadzić także seryjną wersję A6 z napędem hybrydowym. Byłby to drugi z kolei model z takim napędem w ofercie producenta, po Q5 hybrid quattro. Hybrydowe Audi A6 ma korzystać z silnika 2.0 TFSI o mocy 211 KM współpracującego z jednostką elektryczną o mocy 45 KM i maksymalnym momencie obrotowym 211 Nm. Silnik elektryczny jest umieszczony tuż za TFSI. Napęd przekazywany jest na przednie koła. W przedziale bagażowym umieszczono natomiast lekką, kompaktową baterię litowo-jonową generującą 39 kW.
Hybrydowy wariant Audi A6 będzie mógł osiągać prędkość do 100 km/h wykorzystując wyłącznie silnik elektryczny, przy stałej prędkości 60 km/h będzie mógł przejechać do 3 km. Sam 4-cylindrowy silnik V6 pozwala na rozwinięcie prędkości 100 km/h w 7,3 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 238 km/h, przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 6,2 l na 100 km i emisji 142 g CO2 na km (są to wstępne dane producenta).
Jednostki napędowe w tradycyjnych wariantach Audi A6 będą mogły współpracować z 6-biegową skrzynią ręczną, automatem multitronic lub 7-biegową skrzynią S tronic. Napęd będzie przekazywany na przednią oś lub na wszystkie koła.
4-cylinDrowy silnik TDI przekazuje moc na przednie koła za pomocą przekładni manualnej lub multitronic. Te skrzynie będą także dostępne z silnikiem 2.8 FSI w wersjach Audi A6 z napędem na przednią oś. Wkrótce przekładnia manualna będzie również oferowana z 3.0 TDI o mocy 204 KM. Benzynowy FSI może zostać także połączony ze stałym napędem na obie osie quattro i skrzynią S tronic. 3.0 TFSI i 3.0 TDI o mocy 245 KM standardowo będą współpracować z przekładnią S tronic przekazującą moc na wszystkie koła.
Nowe Audi A6 będzie wyposażone w opony o wymiarach od 225/60 do 265/35 i felgi standardowo o średnicy 16 lub 17 cali, a w ofercie specjalnej znajdą się obręcze o średnicy do 20 cali.
Audi podarowało nowemu A6 stalowe sprężyny zapewniające wysoki komfort jazdy, Opcjonalnie będzie można nabyć zawieszenie sportowe, zawieszenie S line z quttro Gmb lub usprawnione, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne. Ten ostatni system pozwala na ustawienie nadwozia na trzech różnych poziomach. Na autostradzie obniża je, by zwiększyć stabilność i zmniejszyć zużycie paliwa.
Wszystkie modele A6 z napędem na przednią oś zostaną wyposażone w system ESP i aktywny dyferencjał z ograniczonym poślizgiem.