...i moment obrotowy 350 Nm, który trafia na cztery koła. A1 quattro przyspiesza od zera do 100 km/h w 5,7 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 245 km/h.
Silnik A1 quattro to 2.0 TFSI. Czterocylindrowa jednostka o pojemności 1 984 cm3 łączy w sposób charakterystyczny dla Audi bezpośredni wtrysk benzyny i turbodoładowanie. Jego najważniejsze cechy to przestawialny wałek rozrządu zaworów ssących i dwa wałki wyrównoważające zapewniające spokojną pracę.
Każdy detal tego sportowo brzmiącego czterocylindrowca został dopracowany z myślą o wysokich osiągach i niskim zużyciu paliwa. Układ common rail, turbosprężarka z chłodnicą powietrza doładowującego i regulowana pompa oleju to tylko niektóre przykłady. Przewidywane średnie zużycie paliwa Audi A1 quattro wynosi mniej niż 8,5 litra. Osiągi odpowiadają wynikom wyczynowego samochodu sportowego: 5,7 s od zera do 100 km/h i 245 km/h prędkość maksymalna.
Moc 2.0 TFSI trafia za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni biegów do napędu na cztery koła – quattro, który wprowadza „Przewagę dzięki technice“ do klasy samochodów kompaktowych.
W normalnych warunkach siła napędowa trafia przede wszystkim na koła osi przedniej. Jeżeli wystąpi tam niedobór trakcji, moment obrotowy jest kierowany na koła tylne. Gdy jedno z kół osi wpadnie w poślizg, reaguje elektroniczny mechanizm różnicowy.
Audi A1 quattro wyposażono w obręcze z metali lekkich 8,0J x 18 w specjalnej stylistyce i w kolorze biały Gletscher z oponami 225/35. Średnica wentylowanych przednich tarcz hamulcowych wynosi 312 mm, zaciski hamulcowe mają kolor czarny. System stabilizacji toru jazdy ze zintegrowanym modułem sportowym można całkowicie wyłączyć, np. podczas wizyty na torze wyścigowym.
Już na pierwszy rzut oka daje się rozpoznać wyjątkowy charakter A1 quattro. Model ten występuje tylko w kolorze biały Gletscher, a jego dach jest lakierowany na czarno. Zderzak został wyraźnie zaznaczony, obramowanie i kratka osłony chłodnicy Singleframe mają również kolor czarny. „Skrzydła“ reflektorów są czerwone. Na osłonie chłodnicy, łuku dachu i klapie bagażnika znajduje się emblemat quattro.
Szyby boczne tylnej części są ciemne, dach kończy się dużym, dwukolorowym spojlerem. Akcenty w kolorze czarnym pojawiły się również na klapie tylnej i dyfuzorze. Diodowe światła tylne są przyciemniane, zderzak ma wyrazisty kształt. Układ wydechowy wyposażono w dwie polerowane rury wydechowe po prawej i lewej stronie, każda o średnicy 100 mm. A1 quattro ma długość 3 987 mm, szerokość 1 740 mm i wysokość 1 416 mm. Bagażnik o pojemności 210 litrów można, po złożeniu oparć kanapy tylnej powiększyć do 860 litrów.
Zimna, sportowa czerń dominuje we wnętrzu A1 quattro. Fotele pokryte są tapicerką skórzaną Seidennappa, czerwone szwy stanowią element kontrastowy. Fotele sportowe typu S mają zintegrowany zagłówek oraz napis quattro na oparciu. Są regulowane w wielu płaszczyznach.
Dolna część konsoli środkowej połyskuje czernią, podpórka pod stopę i nakładki na pedały wykonano ze szczotkowanej stali szlachetnej. Czerwone szwy znajdują się na dywanikach, a napis A1 quattro na listwie progowej.
Na tablicy przyrządów wzrok przyciągają białe wskaźniki, czerwony obrotomierz, logo quattro i kolorowy wyświetlacz systemu informacji kierowcy. Na płaskim od dołu wieńcu kierownicy, obszytym skórą z czerwonymi szwami, znajduje się numer seryjny samochodu. Drążek zmiany biegów wykonano z aluminium. Wiele elementów obsługi również jest w tonacji aluminium.
Audi A1 quattro będzie dostępne w drugiej połowie roku 2012 i trafi do swoich właścicieli z bardzo bogatym wyposażeniem seryjnym. Należy do niego wiele elementów pochodzących bezpośrednio z klasy wyższej, m.in.: ksenonowe reflektory, asystent świateł drogowych, diodowe oświetlenie wnętrza, czujnik świateł i deszczu, automatyczna klimatyzacja i komfortowy kluczyk.
Również wyposażenie infotainment zaspokoi wszystkie oczekiwania. Obejmuje ono zmieniarkę płyt CD, cyfrowy odbiornik radiowy, Audi Music Interface oraz system MMI navigation plus. Audi connect telefonem samochodowym Bluetooth umożliwia połączenie z internetem i korzystanie z usług typu Google Earth. Podróżujący autem mogą dzięki sieci WLAN połączyć z internetem swoje mobilne urządzenia.