Samochód kultowy, ikona – Audi TT, które pojawiło się na rynkach jesienią 1998 roku, szturmem podbiło segment sportowych coupé i nadało profilowi marki Audi nowej pikanterii. W tym roku zadebiutowała druga generacja tego modelu. Nowe TT Coupé pod względem stylistyki, napędu i mechanizmu jezdnego jest jeszcze dynamiczniejsze, niż jego poprzednik.
Już stylistyka zewnętrzna nowego Audi TT Coupé symbolizuje wyjątkowość, niezawodność i siłę tego samochodu. Zwarta bryła i niska część przeszklona tworzą formę pozbawioną zbędnych ozdóbek. Zespół projektantów Audi starannie udoskonalił cechy charakterystyczne poprzedniego modelu – motyw okręgów i kopuł. Nowe TT wydaje się być bardziej rozciągnięte i – nawet stojąc bez ruchu – sprawia wrażenie, jakby parło do przodu; pełne napięcia płaszczyzny nadwozia podkreślają odczucie dynamicznego ruchu. W porównaniu ze swoim poprzednikiem TT wydłużyło się o 137 mm do 4 178 milimetrów i poszerzyło o 78 mm do 1 842 mm.
Nadwozie z aluminium i stali wykonane zostało w oparciu o Audi Space-Frame (ASF). Po raz pierwszy zastosowano tutaj obok siebie różne materiały. 69 procent karoserii wykonane jest z aluminium; elementy stalowe, stanowiące pozostałe 31 procent, umieszczono z tyłu w celu zbalansowania obciążeń osi. Spojler wysuwający się z pokrywy bagażnika przy prędkości 120 km/h optymalizuje spadek siły nośnej.
Nowe Audi TT będzie początkowo oferowane jako coupé "2+2"; wersja roadster pojawi się na rynku w późniejszym terminie. Bagażnik, łatwo dostępny dzięki dużej pokrywie, mieści 290 litrów bagażu, po złożeniu oparcia tylnej kanapy jego pojemność wzrasta do 700 litów. Sportowe fotele zapewniają doskonałe trzymanie boczne i są pokryte jednym z trzech rodzajów skóry.
Niezwykle ergonomicznie zaprojektowany kokpit jest zwrócony ku kierowcy. Wykorzystano w nim klasyczny dla TT motyw okręgów – na przykład w postaci trzech centralnych wylotów powietrza.
Za napęd odpowiedzialne są dwa mocne silniki benzynowe. Czterocylindrowy silnik 2.0 TFSI z bezpośrednim wtryskiem i z turbodoładowaniem ma moc 147 kW (200 KM), przyspiesza on Audi TT z sześciobiegową manualną przekładnią do 100 km/h w 6,4 sekundy i umożliwia osiągnięcie prędkości maksymalnej 240 km/h.
Silnik 3.2 V6 o głębokim brzmieniu ma moc 184 kW (250 KM). Jego osiągi to: 5,7 sekundy od zera do 100 km/h i prędkość maksymalna 250 km/h (ograniczona elektronicznie).
Oba silniki wyposażone są w sześciobiegową przekładnię manualną, a na życzenie mogą współpracować z dynamiczną przekładnią dwusprzęgłową S tronic. W wersji czterocylindrowej napęd przenoszony jest na przednie koła, w V6 dzięki napędowi na obie osie - quattro momenty są rozdzielane w sposób stały na przednią i tylną oś, co jest wyjątkowym rozwiązaniem w segmencie samochodów sportowych coupé.
Dla TT Coupé udoskonalono dynamiczne zawieszenie Audi. Sportowe ustawienie zawieszenia zwiększa przyjemność jazdy, dynamikę i zapewnia niepowtarzalne zachowanie się na drodze.
Konstruktorzy skoncentrowali się na rozszerzeniu rozstawu osi i zwiększeniu rozmiaru kół z 16 do 19 cali oraz na modyfikacjach w dziedzinie elastokinematyki. Nowa wielowahaczowa oś tylna zapewnia dynamikę jazdy typową dla samochodów sportowych.
Na życzenie dostępny jest nowoczesny system tłumienia drgań Audi magnetic ride. W oleju amortyzatorów krążą niewielkie cząstki magnetyczne, które po przyłożeniu napięcia w ciągu milisekund zmieniają charakterystykę tłumienia. System ten - zależnie od sytuacji na drodze lub decyzji kierowcy – pozwala uzyskać jednocześnie wysoki komfort jazdy i sportową dynamikę.
Do wyposażenia seryjnego nowego TT należy automatyczna klimatyzacja i płaska na dole sportowa skórzana kierownica, która nie tylko doskonale pasuje do sportowego samochodu, lecz również ułatwia wsiadanie i wysiadanie. Z listy wyposażenia dodatkowego klienci mogą wybrać wiele nowoczesnych rozwiązań, na przykład dynamiczne światła oświetlające drogę na zakrętach "adaptive light" oraz system czujników ułatwiających parkowanie.
W Audi TT swoją premierę ma nowa generacja sprzętu audio. Charakteryzuje się ona nowoczesną techniką odbioru i odtwarzania oraz intuicyjną obsługą: sześć przycisków tzw. softkeys, steruje różnymi funkcjami, zależnie od wybranego menu. Radio Chorus z napędem CD należy do wyposażenia seryjnego. Dostępne jest także łącze Bluetooth do telefonów komórkowych. Z telefonu można korzystać przy użyciu MMI lub przycisków na wielofunkcyjnej kierownicy.