Pierwszy „Plus” powstał już w 2004 roku i był ostatnim, specjalnym wariantem pierwszej generacji RS6 Avant wyposażonym w silnik o mocy 480 KM, wzmocnione hamulce, zawieszenie obniżone o 10 mm ze sztywniejszymi amortyzatorami oraz specjalne wykończenia we wnętrzu kabiny.
Teraz Stephan Reil, szef oddziału Quattro zajmującego się bardziej sportowymi wersjami modeli Audi wyznał Car Magazine, że chce by nowe, wyczynowe Audi nadal kryły pod maską silniki wolnossące i były lżejsze. A oprócz tego zdradził, że nowe Audi RS6 Avant Plus będzie generować moc około 600 KM zamiast 552 KM, jakie cechują bazowe RS6 Avant. Najprawdopodobniej nowa wersja ukaże się już w przyszłym roku.
Zapowiedzi pana Reila oznaczają, że nie możemy się spodziewać, iż pod maskę sportowego kombi zawędrują jednostki z turbodoładowaniem, ale za to możemy się spodziewać, że będzie miało zredukowaną masę.
Audi RS6 Plus nie będzie także funkcjonować na zasadzie limitowanej edycji specjalnej. To kontynuacja strategii rozpoczętej przez Quattro GmbH już jakiś czas temu, po wprowadzeniu nowego Audi TT RS Plus i R8 V10 Plus, które stały się normalnymi, produkcyjnymi modelami.