Nowe Audi A8 otwiera szeroki front elektryfikacji napędu. Nowa generacja tego flagowego modelu Audi otrzymuje po raz pierwszy w standardzie zelektryfikowany układ napędowy. Silnik spalinowy nowego auta jest tu uzupełniony o technikę Mild Hybrid (ang. łagodna hybryda). Dla klienta oznacza to udoskonalone działanie i jeszcze lepsze osiągi, przy jednocześnie zwiększonej wydajności. Podstawą działania systemu jest instalacja elektryczna 48 V, która w nowym Audi A8, po raz pierwszy w aucie produkowanym seryjnie, zostaje zastosowana jako główna instalacja samochodu.
Napęd Mild Hybrid składa się z dwóch głównych podzespołów: po pierwsze z chłodzonego wodą alternatora - rozrusznika 48 V (RSG), uzupełnionego o konwencjonalny rozrusznik. Ten drugi wykorzystywany jest wyłącznie do zimnego rozruchu nowego Audi A8. Po drugie, umieszczony w bagażniku akumulator litowo-jonowy, jest magazynem energii tego pojazdu typu MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle) o pojemności ładowania 10 Ah i napięciu 48 V.
Zalety alternatora – rozrusznika RSG stają się szczególnie widoczne wtedy, gdy kierowca zbliża się do czerwonych świateł lub do ronda. Kiedy podczas hamowania na dojeździe światła zmienią się na zielone lub gdy powstanie luka przez którą samochód może włączyć się do ruchu a kierowca puści hamulec, silnik spalinowy uruchamia się od razu. Auto przyspiesza wtedy bez jakichkolwiek opóźnień. Jest to możliwe tylko z alternatorem – rozrusznikiem RSG, na stałe połączonym z silnikiem spalinowym.
Nowy napęd w szczególny sposób łączy wydajność z wygodą: czwarta generacja Audi A8 może przejść w tryb bezgłośnego „żeglowania” w szerokim zakresie prędkości – od 55 do 160 km/h. Auto może wtedy nawet przez 40 sekund żeglować z wyłączonym silnikiem i w ten sposób nie emitować żadnych zanieczyszczeń do atmosfery. Gdy tylko kierowca naciśnie pedał gazu, RSG szybko, łagodnie i bez przeszkód ponownie uruchomi silnik. Co więcej, tryb start-stop włącza się już przy 22 km/h.
Komfortowa funkcja start-stop w nowym Audi A8 znacznie różni się od dotychczas stosowanych systemów. Osieciowana luksusowa limuzyna z Ingolstadt rozróżnia różne sytuacje drogowe. Gdy droga przed samochodem jest wolna, RSG łagodnie i szybko uruchamia silnik spalinowy, dzięki czemu Audi A8 szybko rusza z miejsca. Po długich fazach postoju lub w przypadku mocnego „podkręcenia” klimatyzacji, silnik spalinowy jest uruchamiany wyjątkowo łagodnie i miękko. Nowością w tym modelu jest funkcja przewidującego, komfortowego startu: gdy pojazd przed naszym Audi A8 ruszy, silnik włączy się nawet wtedy, gdy hamulec jest jeszcze wciśnięty. W tym przypadku oprogramowanie dochodzi do przekonania, że już za chwilę kierowca spontanicznie włączy się do ruchu.
By osiągnąć wysoki poziom wydajności, nowe Audi A8 dysponuje rozbudowanym systemem zarządzania napędem: przetwarza on zarówno dane dotyczące drogi, jak i informacje pozyskiwane z zestawu połączonych czujników, do którego należy również kamera w przodzie pojazdu. Na tej podstawie system zarządzania napędem decyduje, czy A8 będzie w danej chwili żeglować, czy rekuperować. Pojazd odzyskuje energię nie tylko podczas hamowania lub żeglowania. Audi A8 rekuperuje również wtedy, gdy w trybie żeglowania zbliża się zbyt mocno do jadącego przed nim pojazdu. Wszystkie te układy wpływają nie tylko na komfort podróży, ale też na zużycie paliwa. Mild Hybrid w normalnej eksploatacji redukuje spalanie o ok. 0,7 litra na 100 kilometrów.