Jego ośmiocylindrowa jednostka napędowa 4.0 TFSI biturbo wytwarza 420 kW (571 KM) mocy i 800 Nm momentu obrotowego. Silnik połączony jest z systemem MHEV, zapewniając w ten sposób wydajność, komfort i nadzwyczajne osiągi. Działające predyktywnie aktywne zawieszenie, dynamiczny układ czterech kół skrętnych i napęd na cztery koła quattro ze standardowo tu montowanym sportowym mechanizmem różnicowym, odpowiadają za ogromną dynamikę pojazdu. Unikalne elementy stylistyczne Audi S8 precyzyjnie podkreślają sportową elegancję luksusowej limuzyny.
Imponujące osiągi
Wydajna „fabryka mocy” nowego Audi S8 - silnik V8 z systemem mild-hybrid, nie tylko pracuje bardzo łagodnie, ale również, dzięki swoim 420 kW (571 KM), 800 Nm momentu obrotowego i dwóm turbosprężarkom, daje kierowcy pewność, że w każdej sytuacji drogowej ma on dostęp do wystarczającej mocy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Pokryte żelazem korpusy cylindrów umieszczone w aluminiowej skrzyni korbowej zmniejszają tarcie, zapewniając wyjątkowo płynną pracę. Automatycznie uruchamiane klapy w układzie wydechowym wzmacniają imponujący dźwięk silnika.
Nowe Audi S8
Sportowe emocje płynące z prowadzenia tego auta oraz jego osiągi, idą w parze z komfortem i wydajnością. System mild-hybrid (MHEV) redukuje zużycie paliwa. Alternator-rozrusznik RSG czerpiący energię z 48-woltowej pokładowej sieci elektrycznej i dodatkowy akumulator litowo-jonowy, umożliwiają tzw. żeglowanie pojazdu z wyłączonym silnikiem, szybki jego restart oraz poszerzają zakres działania systemu start-stop. Dzięki temu, w codziennym użytkowaniu uzyskać można oszczędności paliwa rzędu 0,8 litra na 100 km. System odłączanych na życzenie cylindrów – cylinder on demand, wyłączający pojedynczo cylindry w przypadku jazdy z niskimi obciążeniami, dodatkowo wpływa na wydajność jednostki napędowej. System zarządzania dźwiękiem posiada specjalną funkcję aktywnej eliminacji hałasów, dzięki której komfort akustyczny we wnętrzu pojazdu jest na najwyższym poziomie.