Czytelnicy niemieckiego magazynu motoryzacyjnego Auto Bild, jego europejskich edycji oraz dziennika Bild am Sonntag wskazali finalistów, a międzynarodowy panel ekspertów spośród nominacji wybrał zwycięzców. Nagrody wręczono wczoraj wieczorem podczas gali zorganizowanej w Berlinie.
„Jesteśmy bardzo dumni z podwójnego zwycięstwa” – powiedział podczas ceremonii wręczenia nagród Hans-Joachim Rothenpieler, członek zarządu AUDI AG do spraw rozwoju technicznego.
„Złota Kierownica jest nagrodą bardzo pożądaną w naszej branży. Jest nam szczególnie miło, że w pełni elektryczny SUV Audi e-tron wygrał w swojej klasie konkurując z samochodami o konwencjonalnym napędzie. Postrzegamy to jako potwierdzenie słuszności naszej strategii elektryfikacji. Natomiast nagroda dla A1 mówi nam, że oddaliśmy do rąk klientów auto, które przekonało ich w stu procentach” – dodaje Rothenpieler.
Audi A1 Sportback i Audi e-tron
W tegorocznej edycji konkursu „Złota Kierownica” wzięło udział 58 samochodów, które pojawiły się na rynku od początku października 2018 r. Podzielono je na siedem klas. Po trzy modele z każdej klasy, które otrzymały najwięcej głosów czytelników, przechodziły do finału. Finał, w którym testowano 21 samochodów, odbył się na torze wyścigowym DEKRA Lausitzring. Międzynarodowy panel ekspertów testował auta według kryteriów opartych o zmodyfikowaną wersję punktacji używanej przez Auto Bild podczas testów porównawczych. W skład panelu ekspertów weszli: kierowca wyścigowy Mattias Ekström, były kierowca Formuły 1 Hans-Joachim Stuck, prezenter Sidney Hoffmann oraz przedstawiciele Auto Bild, jego edycji zagranicznych oraz dziennika Bild am Sonntag.
Oba zwycięskie modele z czterema pierścieniami na masce wygrywają także w codziennym użytkowaniu. Audi A1 Sportback to samochód idealny zarówno do miasta, jak i na dłuższe wyjazdy. Gdy weźmiemy pod uwagę systemy infotainment oraz systemy wsparcia kierowcy, widzimy, że wyposażenie to pochodzi wprost z modeli klasy wyższej. Audi e-tron – zwycięzca w klasie „Duże SUV’y”- wyróżnia się na tle swych rywali z silnikami spalinowymi. Łączy w sobie przestronność z ogromnym komfortem oraz z zasięgiem odpowiednim dla codziennego użytkowania. Elektryczny SUV Audi uosabia maksymę „Vorsprung durch Technik – przewaga dzięki technice”. Jest pierwszym produkowanym seryjnie pojazdem wyposażonym w lusterka zewnętrzne będące kamerami, system ładowania High Power Charging oraz w najnowszą generację techniki quattro: elektryczny napęd na wszystkie koła.