To wzrost o 1,8 procent w stosunku do roku 2018. Zwiększenie sprzedaży odnotowano na wszystkich czterech kluczowych dla koncernu rynkach. W Chinach ustanowiono kolejny rekord sprzedażowy, przekazując klientom przez cały rok 690 083 samochody (+4,1%). W Stanach Zjednoczonych dostawy utrzymywały się na bardzo wysokim poziomie roku 2018 – zanotowano tu wzrost rzędu 0,4 procent. Popyt w Niemczech urósł o 4,3 procent. Tylko w grudniu 2019, cztery pierścienie sprzedały na całym świecie ok. 176 000 aut – o 13,9 procent więcej niż w grudniu 2018.
„Po bardzo chwiejnej pierwszej połowie roku, w drugiej złapaliśmy wiatr w żagle” – mówi Hildegard Wortmann, szefowa sprzedaży i marketingu AUDI AG. „W roku 2019 wyraźnie pokazaliśmy potencjał naszej marki i naszą odmłodzoną gamę modelową. Mimo, że wymagania jakie przed sobą stawiamy pozostaną w roku 2020 nadal bardzo wysokie, obraliśmy kurs na dalszy rozwój.”
W roku 2019, w porównaniu z 2018, Audi o 46,2 procent zwiększyło dostawy w segmencie C-SUV. Wpłynęły na to przede wszystkim dobre wyniki sprzedażowe modeli Audi e-tron i Audi Q8, choć dopiero niedawno stały się one dostępne we wszystkich kluczowych dla koncernu regionach. Pierwszy w pełni elektryczny, produkowany na dużą skalę model spod znaku czterech pierścieni został wprowadzony na rynek europejski w marcu, na początku lata trafił do Ameryki Północnej, a od listopada jest dostępny w Chinach jako model importowany. W międzysegmentowym porównaniu elektrycznych SUV’ów, Audi e-tron jest liderem rynku w Niemczech, Norwegii, Holandii, Szwecji i Austrii. Jest również pierwszym w historii samochodem elektrycznym, który otrzymał nagrodę TOP SAFETY PICK+ w Stanach Zjednoczonych.
W Chinach, w ubiegłym roku Audi oddało do rąk klientów więcej samochodów niż kiedykolwiek wcześniej. 690 083 nowe samochody marki Audi na chińskich drogach oznaczają wzrost sprzedaży o 4,1 procent. W grudniu cztery pierścienie odnotowały tam kolejny rekord: 71 487 sprzedanych aut – wzrost o 9,0 procent. Tak dobre wyniki na tamtejszym rynku koncern zawdzięcza przede wszystkim produkowanym lokalnie modelom A4 L (+3,0%; 168 189 sztuk) i Q5 L (+17,0%; 139 297 egz.). Odnotowano również duży popyt na flagowy model koncernu, luksusowe A8 L. Sprzedano go 12 451 sztuk (+21,6%). Audi Q2 L e-tron – pierwsze produkowane lokalnie w Chinach elektryczne Audi, w ostatnim kwartale 2019 położyło fundamenty pod elektryfikację gamy modelowej Audi sprzedawanej w Państwie Środka. Produkcja Audi e-tron w tym kraju rozpocznie się pod koniec roku 2020.
W Stanach Zjednoczonych Audi po raz kolejny zanotowało wysoki poziom sprzedaży i zamknęło rok 2019 na poziomie roku 2018, dostarczając klientom 224 111 samochodów – o 0,4 procent więcej niż w 2018. Lokomotywami sprzedaży na tym rynku były przez cały rok nowe modele klasy wyższej: Audi A6 (+68,6%; 17 807 aut), Audi A7 (+28,6%; 4955 samochodów) i Audi A8 (+85,3%; 2963 pojazdy). W roku 2019 co trzecie Audi Q8 sprzedawane było właśnie na amerykańskim rynku. Pomimo dobrych wyników sprzedażowych w całym regionie Ameryki Północnej w grudniu (+12,3%; ok. 29 000 pojazdów), całoroczne dostawy w tym regionie były nieco niższe od notowanych w roku 2018 (-1,8%; ok. 270 100 aut).
Na rozwój biznesu w Europie w roku 2019 ogromny wpływ miały liczne niewiadome polityczne i gospodarcze, zmiana modelowa oraz skutki uboczne przejścia na cykl testowy WLTP. Dostawy wszystkich modeli Audi na rodzimym kontynencie wzrosły jednak w całym roku o 3,5 procent, do 769 650 aut. Znaczący wzrost sprzedaży Audi odnotowało zwłaszcza w ostatnim kwartale roku. Świetnie sprzedawało się nowe Audi Q3 – wzrost o 55,5 procent, do 93 000 egzemplarzy. Doskonale przez europejskich klientów przyjęte zostało Audi e-tron. Sprzedano 19 550 sztuk tego modelu, z czego ponad jedną czwartą w Norwegii. W Niemczech producent zakończył rok wynikiem 271 613 sprzedanych samochodów, o 4,3 procent wyższym niż rok wcześniej.
W Polsce, w grudniu 2019 zarejestrowano 1615 sztuk nowych Audi. To o 17,9 procent więcej niż w analogicznym miesiącu roku 2018 (XII 2018: 1370 egz.). Niestety podsumowując wyniki całego roku 2019, zarejestrowano w nim o 6,2 procent mniej nowych Audi niż w całym roku 2018 (I – XII 2019: 13 777 szt., I – XII 2018: 14 686 szt.).