Pierwsze egzemplarze wyjadą na drogi już w drugiej połowie 2024 roku. Cena z wersję Q6 e-tron rozpoczyna się od 355 tys. złotych. Za bogatszą wersję SQ6 e-tron trzeba zapłacić od 419 tys. złotych.
Nowe Audi Q6 e-tron i SQ6 e-tron to pierwsze produkcyjne modele zbudowane na platformie Premium Platform Electric (PPE). Wykorzystano w nich mocne, kompaktowe i bardzo efektywne silniki elektryczne oraz nowo opracowany akumulator litowo-jonowy. Akumulator składa się z 12 modułów i 180 ogniw pryzmatycznych o łącznej pojemności brutto 100 kWh (94,9 kWh netto). Zapewnia to zasięg nawet do 624 kilometrów na jednym ładowaniu.
Q6 e-tron i SQ6 e-tron: technologia przyszłości
Kluczowe w obu nowych wersjach jest zastosowanie technologii 800 V i standardowej maksymalnej mocy ładowania 270 kW. Dzięki temu na odpowiedniej stacji ładowania (HPC) akumulator można naładować energią potrzebną do pokonania 255 km w zaledwie 10 minut. Stan naładowania wzrasta z 10 do 80% w ciągu około 21 minut.
Wraz z Q6 e-tron Audi rozpoczyna nie tylko nowy rozdział w elektromobilności, ale także w ważnej części DNA Audi – technologii oświetleniowej. Dzięki pierwszej na świecie aktywnej cyfrowej sygnaturze świetlnej elektryczny SUV rozpoczyna kolejną epokę unikalnej estetyki Audi.
Za formę wzoru świateł odpowiada moduł oprogramowania jednego z pięciu komputerów Q6 e-tron. W przypadku cyfrowych tylnych lamp drugiej generacji, sześć paneli OLED składających się łącznie z 360 segmentów generuje nowy obraz co 10 ms, korzystając ze specjalnie opracowanego algorytmu. Dzięki doskonałej symbiozie designu z nową technologią oświetlenie w Audi Q6 e-tron wydaje się żywsze i inteligentniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Aktywna cyfrowa sygnatura świetlna wskazuje również drogę do przyszłości technologii oświetleniowej Audi.
Nowoczesna rozrywka
Nowy system informacyjno-rozrywkowy po raz pierwszy wykorzystuje system operacyjny Android Automotive. Dzięki bezprzewodowym aktualizacjom jego treści, w tym najnowsze usługi Audi connect i udoskonalony planer trasy e-tron – dostępne w standardzie, są zawsze aktualne. Aplikacje takie jak YouTube można pobrać za pośrednictwem sklepu z zewnętrznymi aplikacjami, który jest bezpośrednio zintegrowany z MMI i nie wymaga smartfona.
Sercem systemu nagłośnienia Bang & Olufsen Premium jest wysokowydajny wzmacniacz, który zasila 20 głośników o łącznej mocy 830 W. Cztery z nich są zintegrowane z zagłówkami przednich siedzeń i – po raz pierwszy w Audi – umożliwiają tworzenie stref dźwiękowych. Dynamiczne oświetlenie interakcyjne (IAL) oferuje różnorodne funkcje komunikacyjne, wspierając w ten sposób interakcję samochodu z podróżującymi. Swoim zasięgiem, za pomocą szerokiego łuku, obejmuje wnętrze i kokpit.
Wszystko to jest częścią nowej architektury elektronicznej E3 1.2, dzięki której kierowca i pasażerowie doświadczają cyfryzacji w samochodzie bardziej bezpośrednio niż kiedykolwiek wcześniej. Bazuje ona na nowej strukturze komputerowej, z pięcioma komputerami o wysokiej wydajności (ang. High-Performance Computing Platform, HCP), które kontrolują wszystkie funkcje samochodu – od informacji i rozrywki przez prowadzenie aż po częściowo zautomatyzowaną jazdę na późniejszych etapach ewolucji.
Oba modele są już dostępne w konfiguratorze na stronie www.audi.pl. Wybraną wersję pojazdu dostępnego z bogatą gamą wyposażenia dodatkowego można wysłać bezpośrednio do najbliższej stacji dealerskiej marki Audi. Można też bezpośrednio na stronie umówić się na jazdę testową tym modelem. Pierwsze egzemplarze nowego Q6 e-tron i SQ6 e-tron pojawią się na drogach w drugiej połowie 2024 roku.