Nowe Audi S3 jest dostępne w dwóch wersjach nadwozia – Sportback oraz Limousine. W obu przypadkach auto jest napędzane przez ulepszony silnik 2.0 TFSI o mocy 333 KM (245 kW) i 420 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co czyni go najmocniejszym S3 w historii marki. Model ma dodatkowe 23 KM i 20 Nm w porównaniu z poprzednią wersją i teraz do 100 km/h rozpędza się w 4,7 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.
Głównym atutem nowego S3 jest rozdzielacz momentu obrotowego (Torque Splitter), który jest również stosowany w topowym modelu RS3. Zwiększa zarówno zwinność, jak i stabilność prowadzenia. Technologia ta umożliwia w pełni zmienny rozkład momentu obrotowego pomiędzy tylnymi kołami. Korzystając z elektronicznie sterowanego sprzęgła wielotarczowego umieszczonego na każdej półosi napędowej, rozdzielacz momentu obrotowego optymalnie rozdziela moment obrotowy pomiędzy tylnymi kołami po wewnętrznej i zewnętrznej stronie łuku – w zależności od sytuacji na drodze oraz wybranego trybu Audi drive select.
Model otrzymał również nowy tryb jazdy – dynamic plus, który zapewnia wyjątkowo wysoką dynamikę jazdy. W tym celu rozdzielacz momentu obrotowego przekazuje jak najwięcej momentu obrotowego na tylną oś, na koło znajdujące się po zewnętrznej stronie zakrętu, co powoduje tendencję do nadsterowności.
Elektroniczna kontrola stabilizacji tory jazdy (ESC) automatycznie przechodzi wtedy w sportowy tryb pracy. Delikatne interwencje ESC zapewniają jeszcze bardziej emocjonujące wrażenia z jazdy na nawierzchniach o różnych współczynnikach tarcia. Także silnik i przekładnia zostały dostrojone specjalnie pod kątem trybu dynamic plus. Reakcja przepustnicy staje się jeszcze bardziej bezpośrednia, co dodatkowo usprawnia dynamiczne ruszanie. Oprócz krótszych zmian przełożeń skrzynia S tronic przyczynia się do zwiększenia dynamiki dzięki późniejszemu załączaniu wyższego biegu i wcześniejszej redukcji na niższy.
Odświeżony design
Nowe S3 nie tylko jest szybsze, ale również wygląda bardziej agresywnie, odpowiednio do swojego charakteru. Sześciokątna, pozbawiona obramowania osłona Singleframe ma nowy design, zauważalnie spłaszczony i poszerzony.
Obszerny grill, dodatkowo uwypuklony akcentami w kształcie litery L, wraz z dużymi, kanciastymi bocznymi wlotami powietrza podkreśla dynamiczny charakter S3. Elementy te łączy efektowny przedni spojler z dwiema pionowymi rozpórkami, inspirowanymi światem motorsportu, który optycznie obniża sylwetkę S3.
Z tyłu uwagę zwraca nowy zderzak, za sprawą którego S3 prezentuje się jeszcze bardziej dynamicznie. Do struktury osłony Singleframe, z jej charakterystycznymi „skrzydłami” w kształcie litery L, nawiązuje błyszczące wykończenie nad dyfuzorem. Ten ostatni został podzielony na dwie części, co podkreśla specyficzny design S3.
Szczególnie sportowy wygląd zapewnia połączenie z pionowymi bocznymi światłami odblaskowymi wzorowanymi na tych z modeli RS. Dynamiczną prezencję uzupełniają cztery końcówki układu wydechowego – kolejna charakterystyczna cecha modeli S. Jeszcze pełniejsze brzmienie zapewnia opcjonalny sportowy układ wydechowy, wyposażony w tytanowy tłumik.
Nowe Audi S3 jest już dostępne w konfiguratorze producenta. Po konfiguracji, wybraną specyfikację można wysłać bezpośrednio do najbliższej stacji dealerskiej marki Audi oraz umówić się na jazdę testową. Pierwsze egzemplarze trafią do dealerów jeszcze w drugim kwartale 2024 roku.