Podczas światowej premiery w lipcu tego roku nowy A6 e-tron został zaprezentowany w dwóch wersjach: Audi A6 e-tron performance z napędem na tylne koła i mocą systemową 270 kW (z Launch Control 280 kW) oraz sportowy Audi S6 e-tron z napędem quattro i mocą 370 kW (z Launch Control 405 kW).
Teraz dostępne są do zamówienia dwa kolejne warianty: bardziej przystępny cenowo A6 e-tron z napędem na tylne koła i mniejszą baterią o łącznej pojemności brutto 83 kWh (75,8 kWh netto) oraz inny model z napędem quattro na stały napęd na wszystkie koła i większą pojemnością baterii 100 kWh (94,9 kWh netto).
Nowy A6 e-tron z napędem na tylne koła ma moc systemową 210 kW (z Launch Control 240 kW) i przyspiesza od 0 do 100 km/h w sześć sekund. Dzięki technologii 800 V i maksymalnej mocy ładowania prądem stałym wynoszącej 225 kW w standardzie, Audi A6 e-tron umożliwia krótkie postoje na ładowanie.
Na odpowiedniej stacji ładowania (High Power Charging, HPC) można naładować do 260 kilometrów w zaledwie dziesięć minut w przypadku modelu Sportback i 245 kilometrów w przypadku modelu Avant. Stan naładowania (SoC) wzrasta z 10 do 80 proc. w ciągu 21 minut. Inteligentne, wydajne i predykcyjne zarządzanie temperaturą umożliwia osiągnięcie tak imponującej wydajności ładowania.
Całkowity zasięg wynosi do 627 kilometrów dla A6 Sportback e-tron i do 598 kilometrów dla A6 Avant e-tron. A6 Sportback e-tron jest najoszczędniejszą wersją w rodzinie A6 e-tron.
Nowy, dodatkowy wariant z napędem quattro ma moc systemową 315 kW (z Launch Control 340 kW) i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy. A6 e-tron quattro można naładować w zaledwie dziesięć minut na stacji ładowania HPC o maksymalnej mocy ładowania 270 kW, co zapewnia zasięg do 290 kilometrów dla wersji Sportback i 280 kilometrów dla wersji Avant.
Również w tym przypadku stan naładowania wzrasta z 10 do 80 proc. w zaledwie 21 minut. Zasięg wynosi do 716 kilometrów (A6 Sportback e-tron quattro) i do 685 kilometrów (A6 Avant e-tron quattro).