Koncern zainwestował ponad 300 milionów euro w przygotowanie produkcji nowego SUV-a Q5. Przy jego montażu w Inglostadt znajdzie zatrudnienie 1700 osób. Pierwsze egzemplarze zjadą z taśm na początku 2008 roku.
Nowa platforma podłogowa umożliwia niemal dowolne konfiguracje silnikowe i napędowe. Pod maską Q5 znajdą się 4 i 6 cylindrowe silniki typu FSI z bezpośrednim wtryskiem paliwa, oraz wydajne diesle TDI, w tym również trzylitrowa jednostka V6. Bardzo możliwe że powstanie też usportowiona wersja S-line z silnikiem V8 4,2 litra. Silniki współpracować będą z ulepszoną wersją napędu Quattro i przekładniami typu DSG z podwójnym sprzęgłem.
Na wyposażeniu bogatszych wersji znajdzie się pneumatyczne zawieszenie i system pomocny przy pokonywaniu wzniesień Hill Descent Control. W przeciwieństwie do większego modelu Q7, w Audi Q5 nie znajdziemy trzeciego rzędu siedzeń.