Audi TT to szybkie, choć nie pozbawione komfortu coupe. Dla wielbicieli wiatru we włosach przewidziano również wersję otwartą tego modelu. Ale co można powiedzieć o najnowszym koncepcyjnym Audi TT Clubsport Quattro? Tylko jedno - maksimum frajdy z jazdy i zero kompromisów!
Nowy projekt to wóz z nadwoziem typu Speedster. W historii najbardziej znanym producentem tego typu aut było Porsche. I właśnie w nawiązaniu do najlepszych projektów takich jak Porsche 356 Speedster, Audi postanowiło stworzyć własną kreację bezkompromisowego auta sportowego dla prawdziwych purystów. Szyba przednia jest niższa od tej w wersji seryjnej Audi TT i płynnie łączy się z bocznymi szybami, których kształt uległ również zasadniczym zmianom. Usunięto słupek A i zmieniono znany w formie grill typu „single frame” na jeszcze większy. W kloszach przednich lamp zamontowano pasy świetlne z diod LED służące do jazdy dziennej. Sportowego charakteru z pewnością nadają potężne 20 calowe aluminiowe obręcze kół z oponami 265/30 R 20. Z tego powodu musiano poszerzyć nadkola, a całe auto jest szersze o 80 mm. Po raz pierwszy w modelu TT zastosowano ceramiczne tarcze hamulcowe. Auto napędza turbodoładowany silnik 2.0 TFSI znany z Audi S3, jednak w przypadku tego konceptu jego moc zwiększono do 300 KM.
Jednostka napędowa współpracuje z automatyczna skrzynią sekwencyjną typu S tronic. Karoserię Audi TT Clubsport pokryto lakierem w kolorze Daytona Grey, którego po raz pierwszy użyto w Audi RS4 i S8. Z odcieniem lakieru współgra sportowy środek utrzymany w odcieniach szarej skóry łączonej z pomarańczowymi dodatkami i metalicznym połyskiem najprawdziwszego aluminium. Aby umilić podróż dwójce pasażerów tego gokarta, zamontowano najnowszy system audio Bang&Olufsen 2 z odtwarzaczem MP3 i możliwością podłączenia innych urządzeń peryferyjnych - na przykład I-poda. Jest mało prawdopodobne żeby Audi TT Clubsport miało szanse znaleźć się w produkcji seryjnej, ale na pewno niektóre elementy z tego prototypu znajdą się w planowanej przez Audi mocniejszej odmianie modelu TT-S oraz TT-RS. Publiczna premiera prototypu TT Clubsport odbędzie się podczas Tuning Show Wörtherseetreffen w Austrii.