Nowa limuzyna klasy średniej z Ingolstadt mierzyć ma 4,69 metra. Rozstaw osi zwiększy się aż o 15 cm, co przełoży się na ilość miejsca w środku, w szczególności dla pasażerów tylnego rzędu siedzeń.
Cechą charakterystyczną będzie duży grill zwany "single frame" i szerokie wloty powietrza w dolnej części zderzaka. W droższych i mocniejszych wersjach A4 w ich wnękach pojawią się pasy świetlne w technice LED. Opadająca ku tyłowi linia dachu sygnalizować ma dynamiczny charakter tej limuzyny. Nowe A4 oprócz zmodernizowanego zawieszenia przedniej i tylnej osi otrzyma także układ Aktivlenkung polepszający trakcję i zwiększający czułość układu kierowniczego.
Pod maską znajdą się następujące silniki benzynowe: 2.0 FSI w dwóch wariantach mocy 130 i 170 KM, 2.0 TFSI/200 KM, 2.4 V6/177 KM, 3.2 V6 FSI/255 KM i model S4 4.2 V8 FSI/360 KM. Paleta diesli to: 2.0 TDI Common-Rail(140 KM), 2.7 V6 TDI/180 KM, nowy dwulitrowy silnik TDI osiągający 204 KM, oraz 3.0 V6 TDI/233 KM.
Na IAA zobaczymy wersję sedan, premierę kombi przewidziano na wiosenny salon w Genewie 2008.