Miłośników Audi na pewno ucieszy przeprowadzony właśnie face-lifting modeli A6 i A6 Avant. Zmieniono nieco stylistykę, wzbogacono wyposażenie, poprawiono podwozie i wprowadzono nowe jednostki napędowe.
Zewnętrznym elementem rozpoznawczym nowego A6 jest zmieniona atrapa chłodnicy z podwójną kratownicą, która dotychczas montowana była tylko w wersjach ośmiocylindrowych. Reflektory przednie o wyglądzie kryształu zyskały nowe, przezroczyste klosze. Tył samochodu odróżnia się od poprzedniej wersji nowym designem świateł i zmienioną końcówką układu wydechowego.
Oferta silnikowa zawiera teraz aż dziesięć różnych jednostek. Jeśli chodzi o motory wysokoprężne, to wybierać można spośród trzech TDI. Podstawowy to 130-konny 1,9 a dwa następne to 2,5 V6 o mocy 155 i 180 KM.
Gamę jednostek zasilanych benzyną otwiera nowy, czterocylindrowy silnik 2,0/130 KM. Kolejny to znany doskonale 150-konny 1,8. Stosowane do tej pory motory 2,4 V6 i 2,7 V6 turbo poszczycić się mogą wyższą mocą, która wynosi odpowiednio 170 i 250 koni mechanicznych. Całkowita nowością jest 3-litrowy V6 o mocy 220 KM. Ofertę zamykają dwa ośmiocylindrowe silniki widlaste o mocy 300 i 340 KM. Ten silniejszy zarezerwowany jest oczywiście dla sportowej odmiany S6, która charakteryzuje się doskonałymi osiągami.
Turbodoładowana jednostka 2,5/155 KM jest pierwszym dieslem w ofercie A6, który współpracować może z bezstopniową przekładnią automatyczną Multitronic. Rozwiązanie to zapewnia osiągi na poziomie samochodów z ręcznie sterowanymi skrzyniami (przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 9,7 sekundy). Nie oznacza to oczywiście, że pozostałe odmiany są mało dynamiczne, gdyż już podstawowy 1,9 TDI potrafi rozpędzić limuzynę do setki w 10,5 sekundy. Przekładnia Multitronic stosowana jest także w silnikach 1,8T; 2,0; 2,4 V6 i 3,0 V6.
Obok samochodów z przednim napędem dostępne są również odmiany Quattro.
Modernizacja podwozia to przede wszystkim zmniejszenie o 35% mas nieresorowanych osi przedniej, co znacznie poprawiło komfort podróżowania. Szczególnie odczuwalne jest to podczas jazdy po nierównej nawierzchni. Skuteczniejsze hamulce uzyskano przez wprowadzenie silniejszego wspomagania i zastosowanie hydraulicznego asystenta hamowania.