Jednym z najbardziej pożądanych i renomowanych wyróżnień przyznawanych w dziedzinie designu jest nagroda Brytyjskiego Stowarzyszenia D&AD (Design and Art Direction).
W tym roku jury, w którego skład wchodzą wybitni styliści i fachowcy z branży reklamowej, srebrną nagrodą obdarzyło samochód Audi A2 w wersji pięciodrzwiowej.
Przedstawiciele firmy Audi AG odebrali swoje wyróżnienie w londyńskim centrum wystawowym Earl’s Count w obecności 2500 zaproszonych gości. Rzecznik jury Paul Prietman uzasadnił sukces Audi A2 tym, że jest to koncepcja tworząca doskonałą całość i jednocześnie wskazująca drogę stylistom.
Corocznie do nagrody pretendują wyróżniające się stylistyką przedmioty codziennego użytku i produkty różnych branż. W roku 2001 łącznie zgłoszono aż 21 702 wnioski. Spośród 122 wstępnie nominowanych projektów jury wyłoniło ostatecznie 50 kandydatów do srebrnej nagrody i czterech do złotej. Z najróżniejszych produktów kandydujących do nagrody uhonorowany został tylko jeden samochód, właśnie Audi A2. W 39-letniej historii konkursu wyróżniono tylko dwa samochody, przed A2 nagrodę otrzymało Audi TT Coupé.