...początkowo będzie dostępny dla Audi Q7, a później także dla nowego Audi A4. Firma Audi od wielu lat rozpowszechnia swoje produkty w USA i widzi na tym rynku duży potencjał.
Silnik TDI to najbardziej obiecująca z istniejących obecnie technologii. Firma Audi po raz pierwszy wprowadziła ją do produkcji seryjnej 18 lat temu i do dziś konsekwentnie ją rozwija. To daje ogromną przewagę nad rywalami. "Jednostki TDI spalają do 35% mniej paliwa niż wynosi średnia dla typowych silników benzynowych produkowanych w USA. Oznacza to, że TDI może odegrać ważną rolę w szybkiej redukcji emisji CO2" - komentuje Ralph Weyler, Członek Zarządu ds. Marketingu i Sprzedaży w AUDI AG. Na niemieckim "TecDay" - spotkaniu informacyjnym zorganizowanym wspólnie przez Volkswagena, firmę Bosch i Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Samochodowego w San Francisco, Weyler podkreślił: "Żaden inny system napędowy nie osiąga tak doskonałych efektów, jak TDI: tak dużej mocy przy tak niskim zużyciu paliwa."
Nowy silnik 3.0 TDI z bardzo niskim poziomem emisji spalin ma moc 176 kW (240 KM) i moment obrotowy 550 Nm, dzięki czemu jest elastyczny i wydajny. Nowe technologie optymalizują proces spalania w silniku V6: system wtrysku common rail wytwarza ciśnienie 2000 barów. Kluczową innowacją jest układ wydechowy, w którym zmniejszono emisję spalin poprzez wyeliminowanie tlenków azotu. Odbywa się to za pomocą roztworu mocznika w kwasie węglowym. Dzięki temu systemowi, TDI 3.0 spełnia najostrzejszy standard emisji spalin na świecie – klasyfikację LEV II Bin 5, używaną w stanach Kalifornia, New York, Massachusetts, Maine i Vermont. Nowoczesny silnik diesla Audi już dziś spełnia wymogi ograniczeń emisji spalin, które zaczną obowiązywać w Europie dopiero od 2014.