Specjaliści z MTM przeprogramowali jednostkę kontrolną silnika, zamontowali w pojeździe nowy układ wydechowy i tłumik z czterema końcówkami rur wydechowych. Tłumik i końcówki rur zostały poddane tuningowi akustycznemu, aby wydobyć bardziej agresywną nutę gangu silnika.
Dzięki przeróbkom MTM Diesel Audi może teraz śmiało stawić czoła wyczynowym "benzyniakom". 3-litrowy TDI może się pochwalić mocą 300 KM/221 kW (standardowo 240 KM/176 kW) i maksymalnym momentem obrotowym 550 Nm (standardowy to 500 Nm). Napędzane nim Audi A5 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 sekund i może osiągnąć maksymalną prędkość 265 km/h.
Audi otrzymało także nowy układ zawieszenia ze sprężynami "coil over" oraz większe hamulce.
MTM A5 porusza się na wyczynowych oponach 295/25ZR-21 z felgami z lekkich stopów Bimoto.