Koncern Audi wyprodukował 150 000 samochodów z aluminiowym nadwoziem. Ponad 93 000 to model A8 a prawie 57 000 to A2. Jest to kolejny krok milowy w historii aluminium, jako materiału wykorzystywanego przez Audi w produkcji samochodów.
Od ponad 16 lat koncern prowadzi intensywne badania poświęcone zastosowaniu aluminium w przemyśle motoryzacyjnym. Efektem tych badań było opracowanie aluminiowej ramy przestrzennej ASF – Audi Space Frame. Aluminiowa konstrukcja nadwozia pozwoliła projektantom m.in. znacznie obniżyć ciężar pojazdów.
W 1994 roku wiedza zdobyta podczas badań wykorzystana została w praktyce. Na świecie pojawiła się wtedy pierwsza produkowana seryjnie limuzyna z aluminiowym nadwoziem, czyli Audi A8.
Pod koniec roku 1994 koncern inwestując 15 mln DM zbudował w Neckarsulm centrum badawcze poświęcone aluminium. Ponad 100 osób pracuje tam nad poszerzaniem możliwości wykorzystania tego metalu w seryjnej produkcji samochodów.
Rezultat ich pracy zaprezentowany został w połowie 2000 roku, kiedy na rynku pojawił się model A2 z drugą generacją aluminiowej ramy przestrzennej ASF.