MotoNews.pl

Nowe Audi TTS

Nowe Audi TTS23.01.2008
Audi wstawia w bloki startowe nowy sportowy samochód – wczesną wiosną u dealerów pojawi Audi TTS – najwyższy model z serii TT. Jego dwulitrowy silnik TFSI jest typowym silnikiem wyczynowym i osiąga 200 kW (272 KM) mocy.

Ta moc pozwala na przyspieszenie TTS Coupé od zera do 100 km/h w 5,2 sekundy i rozpędzenie go do ograniczonej elektronicznie prędkości maksymalnej 250 km/h. Audi TTS jest dostępny jako coupé (z 2+2 miejscami siedzącymi) i jako roadster.

Nowe Audi TTS 1 Modelem TTS, skierowanym szczególnie do młodych, dynamicznych ludzi, marka z czterema pierścieniami określa najnowszy stan swojej przewagi dzięki technice. W silniku TFSI obie technologie Audi – bezpośredni wtrysk benzyny i turbodoładowanie – tworzą idealne połączenie. Ten kompaktowy i lekki czterocylindrowy silnik imponuje nie tylko mocą 200 kW (272 KM), lecz także maksymalnym momentem obrotowym 350 Nm, dostępnym w zakresie od 2.500 do 5.000 obr./min.

Znana z innych modeli jednostka napędowa o pojemności dwóch litrów, napędzająca Audi TTS, została znacznie zmodyfikowana i wzmocniona. Dzięki wysokiej efektywności ten TFSI o głębokim brzmieniu w połączeniu z sześciobiegową manualną skrzynią biegów zużywa w coupé tylko 8 litrów paliwa na 100 km, w roadsterze natomiast 8,2 litra. Z dostępną - jako opcja - dwusprzęgłową przekładną S-tronic wartości te spadają odpowiedni o 0,1 i 0,2 l/100 km.

Nowe Audi TTS 2 Współpracująca z dwoma sprzęgłami skrzynia S-tronic błyskawicznie zmienia biegi również przy dużym obciążeniu i przy wysokich prędkościach obrotowych; w coupé i roadsterze czas potrzebny na przyspieszenie do 100 km/h skraca się o dalsze dwie dziesiąte sekundy. Seryjny stały napęd wszystkich kół - quattro przenosi siły na drogę bez żadnych strat. TTS wyposażony w quattro przyspiesza szybciej i bardziej stabilnie, niż jego rywale. Sercem całego systemu jest hydrauliczne sprzęgło wielotarczowe, które teraz, dzięki nowemu zasobnikowi ciśnienia, pracuje jeszcze szybciej, niż dotychczas.

TTS wyposażono seryjnie w jeszcze jedno nowoczesne rozwiązanie techniczne – półaktywne zawieszenie Audi magnetic ride. Kierowca może wybrać jedną z dwóch charakterystyk tłumienia drgań. W trybie normalnym TTS zachowuje się bardzo komfortowo. W trybie Sport ujawniają się możliwości jego sportowego zawieszenia, obniżającego nadwozie o 10 milimetrów i pozwalającego na bezkompromisowo dynamiczną jazdę. Jego przednie zawieszenie składa się w większości z elementów aluminiowych, a czuły elektromechaniczny układ kierowniczy dzięki swojej efektywnej technice znacznie minimalizuje zużycie paliwa. Wyczynowy układ hamulcowy z 17-calowymi tarczami gwarantuje wysoką skuteczność hamowania.

Nowe Audi TTS 3 Kolejnym elementem czyniącym z TTS niezwykły samochód jest jego hybrydowe nadwozie. Z tyłu zastosowano stal, przednią i środkową część karoserii wykonano z lekkiego aluminium. Tak zwana technologia ASF (Audi Space Frame) optymalizuje rozkład obciążenia osi i obniża ciężar całkowity. Coupé z manualną skrzynią biegów waży tylko 1.395 kg, co odpowiada jednostkowemu obciążeniu mocy 5,1 kg/KM.

Już na pierwszy rzut oka można rozpoznać, że TTS to dynamiczny, najwyższy model z serii TT. Elementami stylistyki, które zwracają na siebie uwagę są seryjne 18-calowe aluminiowe obręcze kół oraz reflektory – bi-ksenonowe, o nowym kształcie i z diodowymi światłami dziennymi. We wnętrzu czekają na pasażerów głęboko zamontowane sportowe fotele pokryte skórą i Alcantarą. Jako opcja, siedzenia mogą być pokryte skórą nappa o jedwabistym połysku w czterech kombinacjach kolorystycznych. Instrumenty na popielatym tle i wielofunkcyjna kierownica stanowią kolejne, interesujące elementy stylistyczne.

Nowe Audi TTS 4 TTS roadster wyposażono w elektrohydrauliczny napęd składanego dachu oraz elektrycznie przesuwaną osłonę przeciwwiatrową. Otwór w tylnej kanapie pozwalający na przewożenie większych przedmiotów zwiększa wygodę korzystania z tego auta w codziennym życiu. W coupé można złożyć oparcie tylnich siedzeń, dzięki czemu pojemność bagażnika wzrasta z 290 do 700 litrów.

Wraz z pojawieniem się TTS Audi świętuje mały jubileusz: przed dziesięciu laty na drogach pojawił się pierwszy TT Coupé, który od razu zyskał status ikony stylistyki. Od tego momentu TT podąża drogą pełną sukcesów.

Źródło: Audi
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata