Silnik V12 TDI o pojemności skokowej sześciu litrów napędza koncepcyjny pojazd zbudowany na bazie Audi R8. Silnik ten uzyskuje moc 500 KM i moment obrotowy 1.000 Nm. Tą jednostką napędową Audi rozpoczyna nowy rozdział w dziedzinie technologii dieslowskiej. Matowo-srebrny R8 V12 TDI Concept, wyposażony w całą kompetencję Audi zdobytą na torach wyścigowych, to maksymalna dynamika jazdy, pionierskie rozwiązania technologiczne i fascynująca stylistyka.
Silnik V12-TDI jest bliskim krewnym jednostki napędowej zastosowanej w Audi R10 – dwukrotnym zwycięzcy 24 godzinnego wyścigu w Le Mans - i w związku z tym także pod względem osiągów jezdnych gwarantuje Audi R8 poczesne miejsce w lidze supersportowych samochodów. Na sprint od zera do 100 km/h auto to potrzebuje tylko 4,2 sekundy, a prędkość maksymalna leży znacznie powyżej 300 km/h.
Maksymalny moment obrotowy uzyskiwany jest przy 1750 obr./min zapewnia doskonałą siłę ciągu, niespotykaną nawet w tej lidze samochodów.
Nowy V12 TDI należy do rodziny silników "V" Audi i ma typowy dla tego rodzaju jednostek idealny kąt rozchylenia cylindrów - 60 stopni. Jednym z jego ciekawych rozwiązań jest nowoczesna konstrukcja napędu łańcuchowego, obejmująca dwie nowe pompy wysokociśnieniowe systemu wtryskowego Common Rail.
Zachwycające i doskonale pasujące do sportowego samochodu takiego kalibru jest brzmienie silnika: wprawdzie stonowane i z typową dla tego typu budowy spokojną pracą, jednak pełne i z agresywnymi wysokimi dźwiękami – ten dwunastocylindrowy silnik nie ukrywa swojej mocy.