Produkcja i wejście na rynek tego czteroosobowego auta z automatycznie składanym, miękkim dachem ma się rozpocząć wiosną 2002 roku. Model pokazany na wystawie, o długości 4,57 m i szerokości 1,77 m łączy klasyczne piękno Audi Cabriolet z nowym designem i jednocześnie podkreśla sportowy image marki Audi.
Jedno jest pewne: bezkompromisowa dynamika silnika V6, rozwijającego moc do 162 kW (220 KM) i aluminiowe zawieszenie, połączone z elegancką prostotą designu Audi będzie charakteryzować także seryjną wersję A4 Cabriolet.
Jest to samochód, którego temperament i unikalne cechy są widoczne już na pierwszy rzut oka: płaska część przednia, delikatnie klinowaty kształt i silnie skonturowany tył z widocznymi końcówkami rury wydechowej to wyraźne wskazówki mówiące nam o sportowym charakterze, jaki nadali autu projektanci.
Podwójna kratownica chłodnicy, wyraźne okrągłe nadkola i sylwetka identyfikują Cabriolet jako członka rodziny A4. Mimo to, dzięki swoim wspaniałym proporcjom i unikalnym elementom z przodu i tyłu auto roztacza aurę indywidualności. Rama szyby przedniej wykonana z matowionego aluminium i aluminiowy pasek wzdłuż boków samochodu dodatkowo podkreślają tę indywidualność.
Potężne silniki V6 nadają napędzanemu na przednie koła Audi A4 Cabriolet niezbędnego przyspieszenia: nowy silnik 3-litrowy o mocy 162 kW (220 KM) posiada aluminiowy blok a 2,4-litrowa wersja o mocy 125 kW (170 KM) będzie dostępna od momentu wprowadzenia nowego Audi A4 Cabriolet na rynek. Silniki te osiągają maksymalny moment obrotowy 300 lub 230 Nm. Audi A4 Cabriolet wprowadza zupełnie nowy wymiar technologii przeniesienia napędu za pomocą skrzyni multitronic. Skrzynia ta łączy dynamiczne właściwości przekładni ręcznej z wygodną obsługą automatycznej. Dodatkowo lekkie aluminiowe zawieszenie, oparte o rozwiązania z A4 sedan stanowi idealną bazę dla maksymalnej zwrotności i prawdziwej przyjemności płynącej z prowadzenia auta.
Projektanci Audi poddali tuningowi elementy podwozia aby poprawić jego własności sportowe i obniżyli zawieszenie - a w konsekwencji środek ciężkości - w porównaniu z modelami sedan i Avant.
Ten pomysł idealnie uzupełnia się z dużą sztywnością nadwozia Cabrioleta. Jest o 112% bardziej sztywne od swego poprzednika. Polepsza to zarówno dynamikę, jak i komfort jazdy.
Ogromny nacisk położono również na system bezpieczeństwa. Celem projektantów Audi było uzyskanie takiego poziomu stabilności i odporności na zderzenia, jaki znany z A4 sedan. Model ten zademonstrował już w pięknym stylu, w jak efektywny koncept bezpieczeństwa go wyposażono, przechodząc klika testów crashowych, łącznie z Euro NCAP, w którym dostał 4 gwiazdki. Obszerny pakiet bezpieczeństwa obejmuje: pasy z ogranicznikami siły i napinaczami, przednie i boczne poduszki powietrzne. Boczne poduszki powietrzne wbudowano w przednie fotele - mają one za zadanie chronić głowę i okolice szyi.
Aktywny system chroniący pasażerów podczas dachowania zwiększa ich bezpieczeństwo. Dwa ochronne pałąki, kontrolowane przez specjalne czujniki wysuwają się w ciągu milisekund zza tylnich siedzeń. W połączeniu z wyjątkowo sztywną ramą szyby przedniej pomagają zachować przestrzeń niezbędną do przeżycia wypadku, zarówno pasażerom na przednich, jak i na tylnich siedzeniach.
W samochodzie zastosowano również ESP (Electronic Stability Program) z hydraulicznym asystentem hamowania. Audi A4 Cabriolet posiada otwierany i zamykany elektro-hydraulicznie dach z podgrzewaną tylnią szybą jako wyposażenie standardowe. Jeszcze jednym pewnikiem w Audi A4 Cabriolet jest wyjątkowa jakość materiałów i wykończenia wnętrza. Design wnętrza perfekcyjnie harmonizuje ze stylistyką części zewnętrznej, nadając całemu Audi A4 Cabriolet jednolitego wyglądu. Pierwsza rzuca się w oczy konsola środkowa, stanowiąca kamień węgielny dla wyjątkowo sportowego kokpitu. Okrągłe wloty powietrza z aluminiowymi wykończeniami podkreślają tylko dynamiczny charakter. W ten sposób wnętrze Cabrioleta różni się mocno od innych modeli A4, konsekwentnie demonstrując swą ekskluzywność.
Pasażerowie Cabrioleta nie mogą także narzekać na brak przestrzeni. Rozstaw kół został powiększony o 100 mm w porównaniu z poprzednią generacją A4. Oznacza to dużo więcej przestrzeni - A4 Cabriolet to obszerne czteroosobowe auto. O 66 mm więcej miejsca na kolana na tylnych siedzeniach, 36 mm na ramiona na przednich siedzeniach i 67 mm z tyłu - to tylko niektóre liczby, które oddają zmiany jakie zaszły w nowej generacji A4.
Przestrzeń bagażowa zwiększyła się także znacznie w porównaniu z poprzednim modelem. Ma pojemność 315 l, gdy dach jest zamknięty i 246 l gdy dach jest opuszczony - to wartości, które pozostawiają w tyle konkurentów. Imponująca jest również pojemność baku, która wynosi 70 l. Standardowe wyposażenie auta jest bardzo bogate: automatyczna klimatyzacja, automatycznie podnoszony i składany dach, aktywna ochrona przed dachowaniem, elektrycznie podnoszone i opuszczane szyby, zamek centralny z pilotem, mocowania fotelików dziecięcych Isofix na trzech siedzeniach i 16-calowe koła.
Dodatkowo dostępna jest szeroka oferta wyposażenia opcjonalnego od ksenonowych reflektorów po telematyczny system Audi.