Koncern Audi zaprezentował nową generacją modelu A4 Avant, który dzięki bezkompromisowej precyzji aluminiowego zawieszenia oraz mocnym jednostkom napędowym charakteryzuje się dynamiką jazdy na najwyższym poziomie. Jego stylistyka stanowiąca konsekwentną, nowoczesną interpretację typowego dla Avanta prowadzenia linii, łączy w sobie estetyczne piękno z funkcjonalną perfekcją.
Linia stylistyczna nowego modelu zachowuje klasyczny, sportowo-elegancki charakter poprzednika a jednocześnie tworzy nowoczesna formę. Prostota i precyzja zdominowały bryłę nowego A4 Avant.
Podstawowy środek stylistyczny, którym posłużył się zespół projektantów Audi, to redukcja linii. Uzyskano w ten sposób doskonale dobrany stosunek dużych, wyraźnie zaznaczonych płaszczyzn nadwozia do także wyraźnie zaznaczonego pasa szyb. Subtelnie wznosząca się linia środkowa podkreśla siłę i dynamikę sylwetki. Charakterystyczna dla A4 Avant jest wyraźna, narysowana jakby jednym pociągnięciem linia nadkoli. Płaszczyzny pionowe łączą w wizualną całość dolne części pojazdu z pasem reflektorów. Zderzaki zdają się być dźwigarami, na których wsparte jest pasmo oświetleniowe. Tylna część pojazdu sprawia wrażenie wyjątkowo szerokiej i zaokrąglonej. Jej charakter podkreśla chromowana listwa biegnąca wzdłuż dolnej krawędzi bagażnika.
O wielkości nowego modelu świadczą zmienione wymiary zewnętrzne (dł. 4544 mm), zwiększony rozstaw kół o 33mm i co za tym idzie większa przestrzeń w kabinie. Wnętrze jest nie tylko ergonomicznie urządzone ale i przytulne. Zastosowano tu efekt "warp around", który polega na tym że kokpit, którego linie sięgają tapicerki drzwi i konsoli środkowej, wydaje się obejmować kierowcę. Tablica rozdzielcza i konsola środkowa zostały tak zaprojektowane, aby wszystkie ważne wskaźniki znajdowały się w zasięgu wzroku.
Do napędu nowego Audi zastosowano pięć silników benzynowych i cztery turbodoładowane diesle. Podstawowy motor o pojemności 1,6 litra osiąga moc 102 KM i moment 148 Nm. Drugi to 150-konny 1,8 T a trzeci – 2,0 o mocy 130 KM. Kolejne dwie jednostki to V6 o pojemności 2,4 i 3 litrów. Mniejszy osiąga moc 170 a większy 220 koni mechanicznych. Silniki wysokoprężne to 1,9 TDI (100 i 130 KM) oraz 2,5 V6 TDI (155 i 180 KM).