W wyposażeniu nowego modelu pojawiła się innowacyjna, siedmiobiegowa przekładnia automatyczna S-tronic z dźwigienkami do zmiany biegów umieszczonymi przy kierownicy. Z przodu zastosowano bi-xenonowe reflektory z diodami LED do jazdy dziennej.
Q5 dostępny będzie w trzech wersjach wykończeniowych nadwozia: czarnej (standardowej), z kontrastującymi kolorami lub pełnym lakierem. Dodatkowo, do wyboru są dwa pakiety stylistyczne - sportowy S line oraz pakiet off-roadowy z osłonami podwozia zamontowanymi z przodu i z tyłu.
W gamie silników pojawią się dwie jednostki wysokoprężne i jedna benzynowa. 2-litrowy silnik benzynowy TFSI osiąga 211KM mocy oraz 350Nm momentu obrotowego w przedziale od 1500 do 4200 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 7,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 222 km/h.
Gamę jednostek TDI otwiera silnik o mocy 170KM (0-100 km/h w 9,5 sekundy, prędkość maksymalna 204 km/h). Drugi z silników Diesla to 3-litrowy motor V6 o mocy 240KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 500Nm. Wartości mocy i momentu obrotowego pozwalają na sprint od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,5 sekundy oraz na osiągnięcie maksymalnie 225 km/h.