...w dziedzinie efektywności i mocy w swojej kategorii" i "to doskonały przykład jednostki napędowej, która jest tak wszechstronna, że może być z powodzeniem stosowana w całej gamie różnych modeli".
Audi było pierwszym producentem na świecie, który połączył bezpośredni wtrysk benzyny z turbodoładowaniem w silnikach przeznaczonych do produkcji wielkoseryjnej. Pełna sukcesów historia 2.0 TFSI rozpoczęła się latem 2004 roku debiutem w Audi A3 Sportback. W ciągu czterech lat silnik ten nie tylko czterokrotnie został wyróżniony tytułem Engine of the Year, lecz również znalazł ponad milion nabywców na całym świecie.
Najnowsza i najmocniejsza wersja tego seryjnego zwycięzcy, z momentem obrotowym 350 Nm w zakresie między 2.500 a 5.000 obr./min, napędza aktualnie wchodzące do sprzedaży samochody sportowe Audi TTS Coupe i TTS Roadster.
TTS Coupe z tym silnikiem o mocy 200 kW (272 KM) i z opcjonalną dwusprzęgłową przekładnią S-tronic przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 5,2 sekundy. Jednocześnie jego spalanie łączne wynosi tylko 7,9 litra benzyny super (95 ROZ) na 100 kilometrów.
Silnik 2.0 TFSI jest dostępny również w modelach Audi TT Coupe i TT Roadster, S3, A4 Cabriolet, w A6 i A6 Avant z mocą 125 kW (170 KM), 147 kW (200 KM) i 295 kW (265 KM).