...R10 TDI, triumfujące w tym prestiżowym wyścigu.
24-godzinny wyścig Le Mans należy do jednych z najbardziej wyczerpujących rywalizacji samochodów sportowych. Od 2006 roku Audi wystawia w nich swoje R10 TDI o mocy 650 KM. W tym roku, po raz kolejny z rzędu model ten triumfował na torze Le Mans. Początkowo model Audi R10 napędzany był paliwem do silników wysokoprężnych Shell V-Power, wyprodukowanym przez firmę Shell, partnera koncernu w dziedzinie rozwoju. To wyjątkowo wydajne paliwo syntetyczne powstaje z gazu ziemnego w procesie o nazwie Gas to Liquids (GTL).
Przy trzecim starcie Audi R10 TDI w Le Mans obok znanego już składnika GTL do paliwa dodano niewielką ilość biopaliwa nowej generacji o nazwie BTL (Biomass To Liquids), uzyskiwanego z odpadów pochodzenia biologicznego, np. z odpadów drewna. W porównaniu z tradycyjnym olejem napędowym, BTL zmniejsza emisję CO2 nawet do 90 procent.
Michael Dick, Członek Zarządu AUDI AG ds. Rozwoju Technicznego powiedział: "Audi wcześnie zdecydowało się na zastosowanie biopaliwa następnej generacji w Le Mans. Podkreśla to naszą filozofię, aby wykorzystywać Le Mans jako pole testowe dla nowych technologii, które później udostępnimy naszym klientom w samochodach seryjnych. Regulamin Automobile Club de l’Ouest (ACO) dopuszcza stosowanie paliw alternatywnych. I my to konsekwentnie wykorzystujemy".