...jest on teraz jeszcze wszechstronniejszy i wydajniejszy. Nowy MMI będzie dostępny najpierw w luksusowej limuzynie A8, wkrótce potem w dwóch dalszych modelach A6 i w nowym SUVie Audi Q5.
Audi udoskonaliło MMI pod wieloma względami. W najbardziej rozbudowanej wersji, nazwanej MMI Navigation plus, system ten obejmuje najnowocześniejsze rozwiązania techniczne. Podstawowy sposób obsługi pozostał niezmieniony, jednak uzupełniono go nowym joystickiem, który zwiększa komfort sterowania. Jest on umieszczony na centralnym pokrętle obsługowym i może być przesuwany z najwyższą precyzją w ośmiu kierunkach. Obok terminalu obsługowego, drugim ważnym elementem łączącym system z kierowcą jest monitor. Nowy MMI połączono z dużym wyświetlaczem TFT o przekątnej siedem cali, umieszczonym ergonomicznie w górnej części konsoli środkowej. Ze swoją wysoką rozdzielczością (800 x 480 pikseli) i podświetlonym diodowo tłem monitor ten jest niezwykle jasny i kontrastowy – nawet przy niekorzystnym oświetleniu kolory są wyraźnie widoczne na czarnym tle.
Tak jak dotychczas, przejścia między poszczególnymi obrazami są eleganckie i płynne. Także ten efekt zwiększa ogólną atrakcyjność wizualną systemu. Gdy kierowca obsługuje automatyczną klimatyzację, nowe ustawienia ukazują się na kilka sekund na małym wycinku ekranu. Takie okno "pop-up" nie wymaga dużo miejsca.
Duży wyświetlacz służy jako scena dla dalszej atrakcyjnej innowacji nowego MMI – prezentacji map systemu nawigacji. Kierowca ma do wyboru tradycyjny, dwuwymiarowy wygląd, oraz nowy obraz 3D. Przy tej opcji okolica jest prezentowana z lotu ptaka, z zachowaniem najwyższego pietyzmu w odtwarzaniu detali. Tak jak w atlasie, poszczególne wysokości nad poziomem morza są oznaczone różnymi kolorami, a najważniejsze budowle w dużych miastach przedstawiono w sposób trójwymiarowy.
Jeżeli chodzi o nawigację, Audi rozbudowało liczne funkcje tego systemu. Na przykład dodatkowo wyświetlane są mapy skrzyżowań, w których małe strzałki pokazują prawidłowy pas ruchu. Jeżeli do punktu docelowego można dojechać różnymi drogami, system nawigacji pokazuje trzy różne trasy do wyboru, z których jedna jest zawsze najkorzystniejsza pod względem zużycia paliwa.
Gdy kierowca chce wprowadzić punkt docelowy korzystając z obsługi głosowej, nie musi dyktować nazwy miejscowości litera po literze. Nowy MMI rozumie całe słowa w kilku językach. To samo dotyczy nowej, niezwykle pojemnej książki telefonicznej, do której każdy z użytkowników może wprowadzić nawet 5.000 pozycji, każdą z nich z pięcioma numerami telefonów.
W MMI wbudowano napęd video DVD. Przy jego obsłudze doskonale sprawdza się nowa funkcja joysticka na pokrętle obsługowym. W połączeniu z opcjonalnym systemem dźwiękowym DVD odtwarza filmy w formacie 5.1 Dolby Digital i kilku innych popularnych formatach. Ze względów bezpieczeństwa kierowca może oglądać obraz tylko podczas postoju samochodu. Ponadto system odtwarza muzykę z płyt CD i kart SD w formatach MP3, AAC i WMA.
Jeszcze kilka innych modułów technicznych zwiększa atrakcyjność MMI. Na przykład dostępny jako opcja Audi Music Interface pozwala podłączyć zewnętrzne odtwarzacze MP3, np. iPody do systemu nagłośnieniowego auta. Struktura menu i zawartość podłączonego urządzenia są wyświetlane na monitorze MMI, a odtwarzacz może być obsługiwany poprzez terminal MMI lub wielofunkcyjną kierownicę. Przy użyciu uniwersalnego gniazda w schowku na rękawiczki i adaptera można podłączyć także wiele innych odtwarzaczy wyposażonych w gniazdo USB oraz różne analogowe urządzenia audio i video.
Kolejnym interesującym elementem w dziedzinie audio jest dostępne jako opcja cyfrowe radio DAB (Digital Audio Broadcasting). Cyfrowe sygnały radiowe mają zdecydowanie lepszą jakość niż analogowe. W nowym MMI Audi stosuje podwójny tuner DAB. Zaletą tej koncepcji jest pozbawiona przerw zmiana częstotliwości odbioru DAB. Jeden tuner odbiera muzykę, drugi przez cały czas szuka alternatywnych częstotliwości odbioru ustawionej stacji. Zmiana częstotliwości następuje w ułamkach sekundy. Kolejną zaletą DAB jest stała aktualizacja listy programów.
Modularna struktura systemu MMI pozwala ponadto na podłączenie zmieniarki CD lub analogowego / cyfrowego tunera TV. Do wyboru są różne systemy nagłośnieniowe, pozwalające na znalezienie najlepszego brzmienia. W najwyższej wersji w Audi A8 niezmiennie montowany jest duński sprzęt Bang & Olufsen. Bogate, szczegółowo zróżnicowane spektrum brzmienia oraz wysuwany głośnik wysokotonowy zapewniają prawdziwą rozkosz dla uszu.
Na życzenie również telefonowanie przy użyciu nowego MMI może stać się maksymalnie komfortowe. Poprzez złącze bluetooth system całkowicie integruje telefon komórkowy użytkownika, o ile pracuje on z SIM-Acces-Profile. Po włożeniu kluczyka do stacyjki, telefon samochodowy MMI zaczyna działać. Ściąga dane z karty SIM i z pamięci komórki do pamięci A8, a następnie całkowicie odłącza telefon. Korzystanie z anteny samochodowej gwarantuje zawsze najwyższa możliwą wysoką jakość odbioru. Cyfrowy procesor mowy pozwala na uzyskanie doskonałej jakości rozmów prowadzonych przez zestaw głośnomówiący; głos jest odtwarzany przez głośniki systemu audio.
Za szerokim spektrum funkcji, oferowanych przez nowe MMI, tkwi cały pakiet najnowocześniejszych rozwiązań technicznych. W konsoli środkowej umieszczony jest centralny komputer – "main unit" – integrujący w sobie funkcje rozdzielone dotychczas na oddzielne urządzenia, w tym napęd DVD. Jednym z jego centralnych elementów jest twardy dysk - 10 GB z 40 GB jego pojemności można wykorzystać jako pamięć muzyczną i zapisać na niej nawet 4000 utworów. Ponadto twardy dysk zawiera dane nawigacji i elektroniczny dziennik pokładowy.
Dzięki dwóm procesorom – 800 MHz oraz procesorowi sygnału cyfrowego 500 MHz wszystkie aplikacje, takie jak nawigacja, obsługa głosowa, telefon i funkcje audio, mogą przebiegać równolegle, mimo iż potrzebują dużej mocy obliczeniowej. Procesor graficzny 3D czołowego producenta kart 3D z Kalifornii – firmy Nvidia, generuje trzeci wymiar MMI. Doskonałe możliwości graficzne tej karty pozwoliły Audi po raz pierwszy na trójwymiarową prezentację „cyfrowego modelu terenu” w systemie nawigacji. Kolejną zaletą tego procesora jest wysoka jakość graficznej płaszczyzny obsługowej z płynną animacją i zmianą obrazów z najwyższą rozdzielczością.
Drugi blok – "radio unit" – obejmuje funkcje tunera i systemu nagłośnieniowego. Centralny interfejs łączy obie jednostki z pozostałą siecią pokładową samochodu. Wszystkie komponenty nowego MMI zostały zaprojektowane i wyprodukowane zgodnie z surowymi wymaganiami określonymi przez Audi. Standardy jakościowe producenta z Ingolstadt jak zwykle nie dopuszczają żadnych kompromisów. I takie też muszą być, ponieważ elektronika stosowana w samochodach pracuje w trudnych warunkach spowodowanych wysokimi temperaturami i wstrząsami.