Jeśli zmieniać, to kompleksowo. Audi poważnie potraktowało pierwszy lifting serii A6. Zmiany objęły obie wersje nadwoziowe tego modelu (sedan i avant), oraz usportowioną serię S6. Zbiegły się również z przedstawieniem najmocniejszego w historii Audi sedana RS6.
Z zewnątrz łatwo rozpoznać model po liftingu dzięki pasom z sześcioma mocno świecącymi diodami LED spełniającymi funkcję świateł dziennych. W modelach A6, A6 Avant, A6 Allroad i RS6 umieszczono je w dolnej części kloszy lamp. W modelu S6 i S6 Avant podobnie jak poprzednio w dolnej części spoilera.
Inaczej ukształtowano również zderzak przedni (większe wloty powietrza i nowy kształt lamp przeciwmgłowych) i tylny. Uważny obserwator dostrzeże również lekko zmieniony kształt słynnej osłony chłodnicy Audi - "single frame". Najbardziej widoczna zmiana w tylnej części A6 po liftingu są nowe klosze lamp w stylu Audi A4 i A5 posiadające również wydajne oświetlenie diodowe. Wewnątrz jeszcze lepsze niż dotychczas materiały, nowa grafika komputera pokładowego oraz 7-calowy wyświetlacz systemu MMI.
W ofercie silnikowej pojawią się bardziej oszczędne silniki, które według zapewnień spalać mają do 15% paliwa mniej, od dotychczasowych. Wszystko to dzięki współpracy bezpośredniego wtrysku paliwa oraz systemu, który odpowiada za sterowanie ustawieniem wałków rozrządu w zależności od obciążenia silnika. System nazywa się (AVS, Audi Valvelift System).
Najciekawszą zmianą pod maską jest zapowiadany od dłuższego czasu zupełnie nowy trzylitrowy silnik benzynowy TFSI z doładowaniem. Moc maksymalna tej jednostki wynosi 290 KM, a maksymalny moment obrotowy, to budzące respekt 400 Nm osiągane pomiędzy 2500 a 4850 obr/min. Wyposażone w ten silnik, napęd quattro i automatyczną skrzynię biegów Tiptronic, Audi A6 3.0 TFSI na rozpędzenie się do 100 km/h potrzebuje zaledwie 5,9 sekund.
Nie brakuje mu siły również przy wyższych prędkościach i nieprzerwanie rozpędza auto aż do ograniczonych elektronicznie 250 km/h. Przy tym jest bardzo oszczędny. Średnie zapotrzebowanie na paliwo według producenta wynosi w przypadku wersji sedan, zaledwie 9,5 litra/100 km.
Audi A6 po liftingu pojawi się u niemieckich dilerów w połowie października. Ceny na tamtejszym rynku zaczynać się będą od 34,200 euro za wersję A6 Sedan 2.0 TFSI/170 KM. W USA nowe Audi A6 spodziewane jest w pierwszych miesiącach 2009 roku.
Zajrzyj do fotobloga i zobacz więcej zdjęć Audi A6 i Audi S6.