Przed 25 laty miały miejsce trzy ważne wydarzenia w historii Audi, których znaczenie było istotne nie tylko dla rozwoju samej marki.
W marcu 1977 roku z taśmy produkcyjnej Audi NSU Auto Union AG w zakładzie w Neckarsulm zjechał ostatni NSU Ro 80. Zakończenie produkcji było równoznaczne z wyprodukowaniem ostatniego modelu o historycznej nazwie NSU.
W kwietniu 2002 roku świętowano 25 rocznicę wprowadzenia na rynek Audi 100 drugiej generacji. Zastosowany w tym modelu 5-cylindrowy silnik z wtryskiem benzyny o mocy 100 kW wykorzystywał wówczas najnowocześniejsze rozwiązania techniczne. W sierpniu 1977 roku wprowadzono do oferty Audi kolejny model ze ściętym tyłem - Audi 100 Avant.
Wielu sympatyków przyjęło decyzję o zaniechaniu produkcji NSU Ro 80 z dużym smutkiem. "Auto roku 1967" z dwutłokowym silnikiem Wankla wyznaczyło nowe standardy prowadzenia pojazdu, bezpieczeństwa, komfortu i osiągów. Futurystyczna linia nadwozia w formie klina stała się podstawą nowej stylistyki, która pod wieloma względami jeszcze dzisiaj nie straciła swojej aktualności. Silnik Wankla, do którego budowy potrzebne było znacznie mniej części, niż do tradycyjnego silnika, był lżejszy, zajmował mniej miejsca i pracował spokojniej. Jego zastosowanie pozwoliło również nadać NSU Ro 80 nowoczesną linię nadwozia z płaską pokrywą silnika. Ostatecznie Ro 80 padł ofiarą kryzysu paliwowego. W obliczu żądań społeczeństwa domagającego się oszczędności energii i paliw, zainteresowanego kupnem małych samochodów, produkcja NSU Ro 80 stała się nieopłacalna. Jednak model ten dzięki swojej niepowtarzalnej stylistyce i niekonwencjonalnemu napędowi pozostawił trwały ślad w historii motoryzacji.
Techniczne innowacje zastosowano także w Audi 100 drugiej generacji, typ 43 z 5-cylindrowym silnikiem z wtryskiem benzyny. Konstruktorzy rozszerzyli czterocylindrowy silnik dysponujący pojemnością 1,6 l o jeden moduł cylindra i w ten sposób stworzyli pierwszy produkowany seryjnie pięciocylindrowy silnik rzędowy dla samochodów osobowych. Ta wyjątkowo niezawodna jednostka napędowa, która przy pojemności skokowej 2,2 l uzyskiwała moc 100 kW/ 136 KM, stanowiła doskonały kompromis między dynamiką i ekonomicznością. Niepowtarzalny dźwięk silnika ceniony jest przez wielbicieli tych samochodów jeszcze dzisiaj.
Audi 100 drugiej generacji wytyczało nowe drogi również w kwestii bezpieczeństwa. Całkowicie od nowa opracowano konstrukcję przedniej części pojazdu. W przypadku zderzenia belka podłużna nie łamała się tak, jak dotychczas, lecz dzięki zdefiniowanemu odkształceniu skutecznie pochłaniała energię zderzenia. Konsekwentny rozwój Audi 100 typ 43 sprawił, że model ten produkowany od 1976 do 1982 roku, przez wiele lat cieszył się sympatią kupujących. Dzisiaj po niemieckich drogach jeździ jeszcze ok. 5000 tych samochodów.
Obok dwu - i czterodrzwiowej limuzyny w sierpniu 1977 ukazał się Audi 100 Avant jako trzecia wersja nadwozia. Ze skośnym tyłem i dużą klapą stanowił on nowe rozwiązanie wśród pojazdów klasy średniej. Ze względu na swoją wszechstronność ta czterodrzwiowa limuzyna z rozkładaną tylną kanapą stała się jednym z najchętniej kupowanych samochodów. Od 25 lat wersje Avant są stałym elementem palety produktów Audi.
Znak firmowy Audi - cztery koła - symbolizuje marki: Audi, DKW, Horch i Wanderer, połączone w Auto Union. Fuzja Auto Union i NSU w 1969 roku wywarła znaczny wpływ na rozwój motoryzacji. W 1985 roku z Audi NSU i Auto Union AG powstała AUDI AG. Dział Audi Tradition razem z tradycyjnymi spółkami Auto Union GmbH i NSU GmbH pielęgnuje i prezentuje bogatą i rozgałęzioną historię Audi.