Na mocno kurczącym się rynku marce Audi udało się poprawić swoją pozycję: 5,1 procent wszystkich aut zarejestrowanych w Europie Zachodniej przypadło w styczniu 2009 na markę z czterema pierścieniami. W analogicznym okresie ubiegłego roku 3,9 procent.
Wynik ten stanowi kontynuację pozytywnego rozwoju z ostatnich miesięcy: w ostatnim kwartale 2008 Audi z ponad 5 procentowym udziałem w rynku znalazło się na szczycie swojej klasy.
Zdaniem Petera Schwarzenbauera, członka zarządu Audi AG do spraw sprzedaży i marketingu, sukces ten wynika z młodej palety produktów. Tylko w roku 2008 producent z Ingolstadt wprowadził na rynek dwanaście nowości modelowych. „Tę ofensywę produktową będziemy nadal kontynuować” powiedział Schwarzenbauer. „Zwłaszcza w tym napiętym okresie decydujące dla marki Audi jest przedstawienie klientom właściwej oferty. Atrakcyjne, sportowe modele, podziwiane przez fanów marki Audi – przy tym wyjątkowo wydajne i oszczędne w zużyciu paliwa. W tym kierunku nadal pójdziemy”.
Sześć nowych modeli Audi pojawi się na rynku w pierwszej połowie 2009 roku. Schwarzenbauer: „ Do 2015 roku chcemy oferować naszym klientom 40 modeli – z wyjątkowo nowoczesnymi technologiami. W tym celu każdego roku inwestujemy 2 miliardy Euro w rozwój produktów.” O tym jak dobrze sprawdza się oferta produktów i strategia marki z Ingolstadt świadczą aktualne badania. W ankiecie przeprowadzonej na grupie reprezentatywnej Instytut Badania Rynku Simpson Carpenter sprawdził jakie są samochody marzeń Niemców. Wynik badania: Audi jest ulubioną marką w Niemczech. Podobnie pozytywny wynik przyniósł plebiscyt czasopisma „auto motor und sport”: 100 000 czytelników wybrało modele Audi A4, Audi A6 allroad i nowe Audi Q5 jako najlepsze samochody roku 2009.