Niemiecka firma testuje bowiem pierwsze egzemplarze RS3; na razie pod osłoną modelu obecnej generacji. Do napędu posłuży 2,5-litrowy, pięciocylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem, rozwijający moc 340 KM i maksymalny moment obrotowy 450 Nm. Podobna jednostka znajduje się pod maską modelu TT-RS. Biorąc pod uwagę niską masę całkowitą kompaktowego Audi, wersja RS3 powinna przyspieszać ze startu zatrzymanego do 100 km/h w około 4,6 sekundy i rozwijać prędkość maksymalną 280 km/h.
Audi A3 następnej generacji zadebiutuje dopiero pod koniec 2010 roku, więc można się spodziewać, że RS3 pojawi się przynajmniej 24 miesiące później.
Obecnie na rynku dostępne są usportowione modele Audi A3 i A3 Sportback. Oba samochody napędzane są tym samym silnikiem - udoskonalonym 2.0 TFSI o mocy 195 kW (265 KM). Z momentem obrotowym 350 Nm dostępnym w zakresie od 2 500 do 5 000 obr./min. ta dwulitrowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem pozwala przyspieszyć do „setki” w 5,7 sekundy (S3 Sportback - 5,8 sekundy). Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.