Nowe logo Audi jest jeszcze bardziej progresywne i nowocześniejsze, a główne jego przesłanie zawiera się w sloganie marki: Przewaga dzięki technice.
„Przewaga dzięki technice jest dla nas wyraźną obietnicą skierowaną do naszych klientów oraz zobowiązaniem dla wszystkich pracowników Audi, by tworzyć jeszcze bardziej innowacyjną stylistykę, efektywniejsze napędy i bardziej emocjonalną paletę produktów” – powiedział Peter Schwarzenbauer, Członek Zarządu ds. Marketingu i Sprzedaży AUDI AG.
Technicznymi innowacjami, jak na przykład napęd na wszystkie koła quattro, aluminiowa lekka konstrukcja czy wysokoefektywna technologia silników wysokoprężnych Audi realizuje i pozwala poczuć przewagę dzięki technice. W nowym logo po raz pierwszy hasło marki będzie połączone w różnych wariantach ze znakiem marki – Czterema Pierścieniami. Optycznie w centrum nadal znajdują się pierścienie, ale dzięki zmienionej powierzchni i nowemu profilowi wyglądają teraz jeszcze nowocześniej.
Częścią zmodyfikowanego Corporate Design jest także nowa czcionka Audi „Audi Type”. Ten stosowany już od początku roku krój pisma jest wynikiem międzynarodowego konkursu typograficznego. Celem modyfikacji jest wzmocnienie niepowtarzalnego charakteru czcionki Audi – czystej, zredukowanej i technicznej.
Kod kolorystyczny Audi, który będzie stosowany we wszystkich mediach komunikacyjnych, został również zmodyfikowany i jeszcze konsekwentniej zrealizowany w nowym Corporate Design. Kolor aluminiowo – srebrny oznacza techniczną siłę innowacji i lekkie konstrukcje – główne kompetencje Audi, stanowiące jedne z najważniejszych technologii przyszłości.
„Audi jest progresywną marką Premium. Takie zorientowanie na przyszłość mamy w genach. A teraz, w nasze setne urodziny, w sposób konsekwentny umieszczamy je także w naszym logo” – wyjaśnił Peter Schwarzenbauer.
Od września nowe logo będzie wprowadzane do wszystkich środków komunikacji: do klasycznej reklamy, publikacji i materiałów prasowych Audi, sponsoringu i na stronię internetową. Przedpremierę zmienione logo miało już przy okazji ceremonii setnych urodzin marki Audi. Na skalę międzynarodową nowe logo zostanie użyte po raz pierwszy podczas premiery targowej na IAA. Wieńczy ono stoisko targowe AUDI AG o powierzchni 6.000 metrów kwadratowych, utrzymane w kolorze białym, czerwonym i czarnym, wzorujące się na typowej dla Audi architekturze nowych salonów sprzedaży – terminali.