Nowym „liderem” w ofercie Audi - pod względem zużycia paliwa, jest nowe Audi A3 1.6 TDI. Ze średnią najlepszych dziennych wyników wynoszącą tylko 3,3 l na 100 km wypadł on znacznie lepiej niż podają normy – 3,8 l, co odpowiada 99 g/km CO2. „Wspaniałe wartości zużycia paliwa uzyskane w Efficiency Challenge pokazują, że wydajność jest wyposażeniem standardowym każdego Audi”, powiedział Axel Strotbek, Członek Zarządu Audi AG ds. Finansów i Organizacji, po dotarciu do mety w miejscowości Bee. A Michael Dick, Członek Zarządu Audi AG ds. Rozwoju Techniki, dodał: „Audi Efficiency Challenge potwierdził naszą "Przewagę dzięki technice.”
Audi Efficiency Challenge z 20 samochodami z pięciu serii wiódł z przysłowiowego punktu A do B, a konkretnie z miejscowości Å na norweskich Lofotach do Bee w północnych Włoszech. W teście wzięło udział 120 klientów i międzynarodowych dziennikarzy. Dwie identyczne, pod względem technicznym, wersje każdego modelu stanęły na starcie. Zespoły złożone z dwóch uczestników jechały tak, by uzyskać w bezpośrednim porównaniu najmniejsze dzienne zużycie paliwa. Poruszając się po drogach krajowych, autostradach i w ruchu miejskim uczestnicy wyprawy udowodnili w codziennych warunkach, jadąc 9 dni przez osiem europejskich państw, doskonałą wydajność całej palety modeli Audi.
„Wspaniałe wartości zużycia paliwa uzyskane podczas Efficiency Challenge pokazują, że efektywność stanowi wyposażenie seryjne każdego Audi. Samochód konsekwentnie dopracowany pod względem optymalnego zużycia energii stanowi podstawę wydajnej jazdy.” Powiedział Axel Strotbek, Członek Zarządu ds. Finansów i Organizacji, po przyjeździe do mety w Bee. ”Wyniki pokazują również, że kierowca ma ogromny wpływ na wydajną jazdę.”
W Efficiency Challenge Audi udowodniło swoją wiodącą rolę w technologii TDI: obok nowego A3 1.6 TDI doskonałe średnie zużycie 4,4 l uzyskało Audi A4 2.0 TDI e. Audi TT TDI umocniło swoją pozycję najbardziej wydajnego sportowego samochodu w swoim segmencie ze średnim zużyciem 5,0 l. Nawet Audi Q7 V12 TDI z topowym silnikiem o mocy 368 kW (500 KM) zadowalało się średnio 9,5 litrami paliwa na 100 km.
Wydajność i przyjemność jazdy idą w parze
Silniki benzynowe z wtryskiem bezpośrednim zaprezentowały się jako bardzo wydajne jednostki. I tak A5 Sportback 2.0 TFSI zużył średnio w drodze z Norwegii do Włoch 5,3 l. Audi S4 z silnikiem o mocy 245 kW (333 KM) uzyskało świetny wynik 7,9 l na 100 km a TT RS, które zużyło średnio 7,4 litra na 100 km pokazało, że wydajność i przyjemność jazdy idą w parze.
Wydajność – wyposażenie seryjne
Średnie z najlepszego dziennego zużycia paliwa udowadniają, że samochody Audi są seryjnie wyposażone w wydajność.
A3 Sportback 1.6 TDI: 3,3 l
A4 2.0 TDI e: 4,4 l
A5 Sportback 2.0 TFSI: 5,3 l
Q7 3.0 TDI clean diesel quattro: 8,0 l
TT 2.0 TDI: 5,0 l
S3 Sportback: 7,2 l
S4: 7,9 l
A5 Sportback 3.2 FSI quattro: 7,8 l
Q7 V12 TDI: 9,5 l
TT RS: 7,4 l