Nowe Audi A8 L 6.0 quattro to auto wyposażone w dwunastocylindrowy aluminiowy silnik o pojemności 6 litrów i mocy 309 kW (420 KM). Według producenta jest to najwydajniejszy seryjny silnik dwunastocylindrowy, jaki kiedykolwiek wmontowano w limuzynę - a przy okazji silnik o największej objętości.
Jego maksymalny moment obrotowy 550 Nm bije na głowę pozostałe produkowane seryjnie limuzyny w ekskluzywnej grupie dwunastocylindrowców. Ponad 90% maksymalnego momentu obrotowego dostępne jest już przy 2500 obr/min. A8 6.0 L po ruszeniu z miejsca osiąga prędkość 100 km/h w mniej niż 6 sekund a ograniczoną elektronicznie do 250 km/h prędkość maksymalną uzyskuje w ok. 38 sekund.
Pięciostopniowy tiptronic dba o to, by moc silnika wykorzystywana była we właściwych proporcjach. Kierowca może wybierać pomiędzy ręcznym przełączaniem biegów w tradycyjny sposób lub poprzez przyciśnięcie przełącznika na wielofunkcyjnej kierownicy.
Silnik A8 L 6.0 wyposażono w obudowę wykonaną z aluminium, tzw. Audi Space Frame ASF. Technologię tą zastosowano po raz pierwszy w 1994 roku. Jej lekka konstrukcja pozwala na zredukowanie wagi pojazdu i poprawienie osiągów podczas jazdy oraz zmniejszenie zużycia paliwa.
Audi jest obecnie jedynym producentem oferującym seryjnie silniki dwunastocylindrowe w zajmującej niewielką przestrzeń formie V lub W. Mimo dużej ilości cylindrów i znacznie podwyższonej objętości silnik o takim układzie cylindrów zajmuje tyle miejsca co V8. Oprócz kompaktowej budowy dużym plusem jednostki są także materiały użyte do jej budowy, czyli aluminium i magnez. Sprawiają one, iż motor jest bardzo lekki. Całkowita masa samochodu wynosi ok. 1980 kg - dla porównania BMW 750i z silnikiem V12 waży 2055 kg. W Audi jeden koń mechaniczny mocy przypada na 4,7 kg masy, co jest wielkością dorównującą poziomowi samochodów sportowych o najwyższych osiągach.
Nowy dwunastocylindrowy silnik debiutuje w długiej wersji Audi A8. Patrząc od przodu wersję z silnikiem dwunastocylindrowym poznamy po kratownicy chłodnicy z chromowanymi pionowymi prętami. Emblematy "W12" znajdują się na atrapie, bocznych listwach ochronnych i we wnętrzu powyżej schowka na rękawiczki. Audi A8 L 6.0 quattro poznamy z tyłu po oznaczeniach modelu i charakterystycznym kształcie podwójnych rur wydechowych. Osiemnastocalowe, aluminiowe, kute koła z 10 otworami mają ogumienie 245/55 ZR 18. Ich zadaniem jest m.in. podkreślanie dynamicznego potencjału Audi.
We wnętrzu znajdują się komfortowe siedzenia obite perforowaną skórą "Valcona". Znajdziemy tu także sportowe akcenty w postaci aluminiowych obramowań listw dachowych i okiennych oraz innych wykończeń. Skórą pokryte są także drzwi przednie i tylne, dolna część deski rozdzielczej i boczne części konsoli środkowej. Przed intensywnym światłem słonecznym a także hałasem pochodzącym z zewnątrz chronią pasażerów dwuwarstwowe przyciemniane szyby. Klimatyzacja wyposażona została w regulację wrażliwą na zmienne natężenie światła słonecznego. Dba ona o to, aby atmosfera we wnętrzu samochodu zawsze odpowiadała życzeniom pasażerów. Czujnik czystości powietrza wspólnie z aktywnym filtrem węglowym utrzymują na niskim poziomie koncentrację szkodliwych substancji we wnętrzu auta.
Pasażerowie siedzący z tyłu samochodu skorzystają szczególnie na zwiększonym o 30 mm rozstawie osi A8 L 6.0 quttro. Podróż uprzyjemnia sprzęt audio firmy Bose ze zmieniarką płyt CD. Pakiet Office oferowany przez Audi daje dodatkowo możliwość przekształcenia tyłu A8 w mobilne nowoczesne biuro. Oprócz wielu detali zapewniających komfort jazdy znajdziemy tam także faks wbudowany w środkowy podłokietnik. Składany stół przymocowany do oparcia przedniego siedzenia wysuwa się automatycznie. Odbiornik telewizyjny z video i monitorem LCD umożliwia korzystanie z mediów audiowizualnych również w drodze.
Kierowca także ma do dyspozycji wszelkie udogodnienia, które sprawią, że prowadzenie pojazdu stanie się maksymalnie wygodne i bezpieczne. Należący do wyposażenia seryjnego system nawigacyjny "Plus" pomoże mu odnaleźć właściwą drogę. System informacyjny i serwisowy nowej generacji Audi telematics (dostępny jako opcja) także wspiera działania kierowcy. Dzięki informacjom o sytuacji na drodze otrzymanym z tego systemu możliwa jest nawigacja i dynamiczne naprowadzenie na obrany cel. Dla często podróżujących jest to szansa na uniknięcie korków i nie zapuszczanie się w niepotrzebne objazdy.
Oprócz przednich i bocznych poduszek powietrznych dla pasażerów przednich siedzeń dostępne są także boczne poduszki dla pasażerów zajmujących skrajne miejsca na tylnej kanapie. Dodatkowo pasażerów chroni system poduszek powietrznych "Sideguard", zabezpieczający okolice głowy. Ciągnie się on od słupka przedniego do tylnego i pokrywa prawie całkowicie przestrzeń bocznych szyb. System kontroli ciśnienia w oponach czuwa w czasie jazdy nad zachowaniem bezpieczeństwa jazdy. Elektroniczny program stabilizacyjny ESP wspomaga kierowcę przy pomocy selektywnego działania na hamulce i pracę silnika - pozwala to uniknąć krytycznych sytuacji na drodze. Aktywne bezpieczeństwo zwiększają także należące do wyposażenia seryjnego reflektory ksenonowe świateł mijania i drogowych.