...z wzdłużnie umieszczonym zespołem napędowym. W 34-letniej historii tej nagrody Złota Kierownica dla Audi A5 Sportback oznacza osiemnaste zwycięstwo samochodu z czterema pierścieniami na masce. Marka Audi ma ich najwięcej na swoim koncie. Audi A5 Sportback wygrało z mocnymi konkurentami i kontynuuje sukcesy odniesione w ostatnich latach przez Audi Q5 i Audi A4.
Rupert Stadler, Prezes Zarządu Audi AG, odebrał nagrodę, należącą do najważniejszych w branży motoryzacyjnej, w minioną środę w Berlinie.
„Cieszę się z kolejnego sukcesu naszej najważniejszej rodziny modeli i marki Audi. Jest to dla mnie również wspaniała pochwała za osiągnięcia naszego bardzo zmotywowanego zespołu”, powiedział Stadler podczas wręczania nagród.
„Ta Złota Kierownica pokazuje również, że innowacyjna koncepcja A5 Sportback, w której połączyliśmy najlepsze cechy z różnych motoryzacyjnych światów, najwyraźniej bliska jest nie tylko mojemu sercu, ale także przekonała jury. Dla mnie A5 Sportback jest pełne emocji i eleganckie jak coupe, komfortowe jak limuzyna a przy tym praktyczne jak avant.”
Jury Złotej Kierownicy - złożone z VIPów, ekspertów technicznych, kierowców wyścigowych i rajdowych oraz redaktorów naczelnych narodowych wydań pisma „Auto Bild” – miało także w tym roku możliwość wnikliwego sprawdzenia kandydatów na zamkniętym terenie testowym. Redaktorzy naczelni docenili w Audi A5 Sportback przede wszystkim jego elastyczność i przyspieszenie, natomiast prominenci nie tylko stylistykę zewnętrzną i wewnętrzną, ale również przyjazną obsługę. Na technikach w jury największe wrażenie wywarła jakość, a także łatwość przeprowadzenia napraw. Kierowcy sportowi chwalili pakiet złożony z udanego zawieszenia, układu kierowniczego i hamulcowego. Ponadto uważali, że A5 Sportback wyposażone jest w najlepszy silnik i pozytywnie ocenili skrzynię biegów.
Zwyciężając w dziedzinach: zużycie paliwa i radość z jazdy, najmłodszy członek rodziny A5 mógł udowodnić, że te pozorne przeciwieństwa można bardzo dobrze połączyć. W testach wzięło udział Audi A5 Sportback 3.0 TDI quattro z 7-stopniową dwusprzęgłową skrzynią S tronic.