..szef Audi Motorsport Dr Wolfgang Ullrich podał nazwiska kierowców w tym najważniejszym wyścigu. W czołowym zespole wystartują Włoch Dindo Capello, rekordowy zwycięzca Le Mans Tom Kristensen (Dania) oraz Szkot Allan McNish, którzy razem mają na koncie trzynaście zwycięstw w tym legendarnym wyścigu. W roku 2008 odnieśli wspólnie ósmy triumf dla Audi w Le Mans.
Tom Kristensen (42) ze swoimi ośmioma zwycięstwami jest kierowcą, który w Le Mans odniósł największy w historii sukces i został przez brytyjski magazyn „Autosport” uhonorowany tytułem „kierowcy sportowego dziesięciolecia”. Allan McNish (40) zajął w tym rankingu drugie miejsce. Dindo Capello (45) z 29 zwycięstwami prowadzi z dużą przewagą na liście najlepszych kierowców American Le Mans Series.
Drugie Audi R15 TDI poprowadzą Timo Bernhard (Niemcy), Romain Dumas (Francja) oraz Mike Rockenfeller (Niemcy). Zakładowi kierowcy Porsche Timo Bernhard (28) i Romain Dumas (32) startując w ubiegłym roku po raz pierwszy dla Audi w Le Mans wywarli bardzo dobre wrażenie. Kierowca zakładowy Audi Mike Rockenfeller (26) wygrał w 2008 roku Le Mans Series jadąc Audi R10 TDI i pod koniec stycznia rozpoczął sezon 2010 zwycięstwem w 24-godzinnym wyścigu w Daytona (USA).
Trzecim samochodem pojadą Marcel Fässler (Szwajcaria), Andre Lotterer (Belgia) i Benoit Treluyer (Francja). Marcel Fässler (33) i Benoit Treluyer (33) brali już kilkakrotnie udział w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Andre Lotterer (28) zwrócił na siebie uwagę jadąc jako debiutant w roku ubiegłym za kierownicą prywatnego Audi R10 TDI. Wszystkie trzy samochody Audi R15 TDI startują z ramienia Audi Sport Team Joest i mają numery startowe 7,8 oraz 9. Trzeci samochód pojedzie pod oficjalną nazwą „Audi Sport North America”.
„Cieszymy się, że Automobile Club de l’Ouest zaakceptował nasze trzy zgłoszenia do najważniejszego na świecie wyścigu i że ponownie będziemy brać w nim udział z trzema samochodami”, powiedział szef Audi Motorsport Dr Wolfgang Ullrich. „Naszym celem jest przywiezienie pucharu Le Mans do Ingolstadt i Neckarsulm. Trzy samochody to trzy szanse – i wszystkie trzy R15 TDI mają naszym zdaniem doskonałą obsadę. Chciałbym podziękować naszym kolegom z Porsche, którzy oddali nam ponownie do dyspozycji dwóch swoich najlepszych kierowców Timo (Bernhard) i Romaina (Dumas), którzy startując po raz pierwszy w Le Mans dla Audi dostarczyli nam wiele radości.”
Osiem zwycięstw w jedenastu startach
Od 1999 roku Audi bierze udział w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Startując jedenaście razy zwyciężyło już ośmiokrotnie. Odnosząc jeszcze jeden sukces marka z czterema pierścieniami zrównałaby się z Ferrari na liście najlepszych w tym wyścigu. Tylko Porsche ma w swojej długiej historii Le Mans więcej zwycięstw na koncie.
Audi zdecydowało się świadomie na długoterminowe zaangażowanie w Le Mans. W tym wyścigu chodzi nie tylko o szybkość, ale przede wszystkim również o niezawodność i wydajność. Ponadto klasa LMP1, jak żadna inna kategoria sportów motorowych, daje możliwość stosowania nowych, bliskich rozwiązaniom seryjnym technologii i wypróbowania ich w wyścigach.
I tak zwycięski marsz Audi w Le Mans był od początku związany z technicznymi innowacjami. W 1999 roku, podczas pierwszego startu Audi zajęło miejsce na podium dzięki niezawodnej technice. W 2000 roku zadebiutowało Audi R8, które na ponad sześć lat zdominowało scenę samochodów sportowych i pięć razy zwyciężyło w Le Mans. Od 2001 roku wykorzystywano silnik TFSI. Kombinację bezpośredniego wtrysku benzyny i turbodoładowania Audi wprowadziło z sukcesem także do produkcji seryjnej.
Triumf technologii TDI
W roku 2006 Audi znalazło się w nagłówkach gazet odnosząc pierwsze, w ponad osiemdziesięcioletniej historii wyścigu Le Mans, zwycięstwo samochodem wyścigowym z silnikiem wysokoprężnym. Dokładnie tak jak z Audi R8, zespołowi Audi Sport Team Joest udało się startując rewolucyjnym Audi R10 TDI odnieść trzy zwycięstwa z rzędu. Dzięki temu Audi jest jedynym producentem samochodów na świecie, który posiada dwa puchary Le Mans. Puchar ten może zatrzymać tylko zespół, który odniesie trzy zwycięstwa z rzędu. Także w roku 2010 Audi postawiło na technologię TDI, która jest wciąż technologią efektywności odnoszącą największe sukcesy na świecie. Startujące po raz pierwszy w roku ubiegłym Audi R15 TDI zostało dopracowane w wielu detalach i nosi nazwę roboczą „R15 plus”. Jest to pierwszy wyścigowy samochód drugiej generacji z silnikiem wysokoprężnym, który jest napędzany jednostką Audi V10 TDI o mocy ponad 440 kW i wyposażony w liczne innowacje techniczne.
Zespoły Audi w Le Mans 2010
#7 Dindo Capello/ Tom Kristensen/ Allan McNish
# 8 Marcel Fässler/ Andre Lotterer/ Benoit Treluyer
#9 Timo Bernhard/ Romain Dumas/ Mike Rockenfeller