...co w styczniu 2009 (2009: 7 816). W USA sprzedaż wzrosła o 37,9 procent do 6 510 aut (2009: 4 722). Wzrost w Europie poza Niemcami wyniósł 23 procent, co oznacza sprzedaż 33 300 samochodów (2009: 27 020).
”Na podstawie aktualnie złożonych zamówień liczymy na mocny pierwszy kwartał 2010” mówi Peter Schwarzenbauer, Członek Zarządu ds. Marketingu i Sprzedaży AUDI AG. Do tak dobrej sprzedaży przyczynił się model A5 Sportback, który teraz po raz pierwszy jest w pełni dostępny oraz sukces Audi Q5, które przede wszystkim w Europie sprzedaje się lepiej niż konkurenci. „Rozpoczynając z sukcesem nowy rok obieramy kurs na rekordowy wynik 2008 wynoszący milion sprzedanych samochodów, który chcemy ponownie osiągnąć w 2010 roku.”
W Europie sprzedaż marki z czterema pierścieniami osiągnęła na wszystkich dużych rynkach wyższą wartość niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na rodzimym rynku niemieckim firma z Ingolstadt sprzedała 11 657 samochodów, plus 9,3 procent (2009: 10 662). W Wielkiej Brytanii marka Audi zwiększyła sprzedaż o 42,9 procent do 9 004 aut (2009: 6 302). We Włoszech przede wszystkim Audi Q5 przyczyniło się do wzrostu o 21 procent – 4 755 samochodów (2009: 3 929). We Francji Audi sprzedało 3 690 aut (plus 0,2 procent; 2009: 3 683), w Hiszpanii sprzedano 3 311 Audi (plus 11,1 procent; 2009:2 979). Także w Europie Wschodniej odnotowano większą Sprzedaż: na największym, rosyjskim rynku o 58,3 procent – 812 pojazdów (2009: 513).
W regionie Azji i Pacyfiku klientom wydano o 101 procent więcej samochodów Audi – 20 850 (2009: 10 381). Wzrost w Chinach (łącznie z Hongkongiem) wyniósł 114,9 procent – 16 798 pojazdów, natomiast w Japonii 33,6 procent – 991 aut. (2009: 742).
Audi of America uzyskało w USA wzrost o 37,9 procent i zwiększyło swój udział w rynku Premium do 8,9 procent (2009: 4 722 samochody; udział w rynku 7,2 procent). Sąsiadująca z USA Kanada uzyskała wzrost większy niż Chiny – 127,8 procent: w styczniu 884 klientów wybrało Audi (2009: 388).