W ruchu miejskim może przejechać ponad 50 kilometrów. Dzięki maksymalnej mocy 75 kW (102 KM) jazda A1 e-tron sprawia prawdziwą przyjemność. Gdy energia akumulatora wyczerpie się, kompaktowy silnik spalinowy doładuje go.
Mocny silnik elektryczny, montowany poprzecznie w przedniej części nadwozia, z dużą siłą napędza A1 e-tron. Przyspieszanie od zera do 100 km/h trwa 10,2 sekundy, prędkość maksymalna wynosi ponad 130 km/h. Przez pierwsze 50 kilometrów, na przykład w ruchu miejskim, kompaktowy MCV nie emituje żadnych szkodliwych substancji. Audi wykorzystało w tym modelu litowo–jonowy akumulator, umieszczony przed tylną osią.
W wyjątkowych przypadkach mały, jednotłokowy silnik Wankla zwiększa zasięg tego prawie już gotowego do produkcji seryjnej samochodu koncepcyjnego. Ten tak zwany Range Extender napędza generator o mocy 15 kW. Kiedy doładuje on akumulator, zasięg A1 e-tron zwiększy się o dodatkowe 200 kilometrów. Według projektu normy określającej zużycie paliwa przez samochody z Range Extender spalanie wynosi 1,9 l/100 km, a emisja CO2 – tylko 45 g/km.
A1 e-tron dzięki swojemu dorosłemu, sportowo – komfortowemu charakterowi jeździ jak samochód wyższej klasy. Model studyjny porusza się na kołach ze stopu metali lekkich w rozmiarze 18 cali. Wiele dopracowanych detali we wnętrzu potwierdza realizację filozofii Audi. Elektryczna jazda w żadnym przypadku nie oznacza rezygnacji ze sportowego charakteru czy komfortu, wręcz przeciwnie: to nowy rodzaj przyjemności jazdy.