...z czterema pierścieniami rozpoczął pełną sukcesów historię, która trwa nieprzerwanie do dziś. Narodziny pierwszego quattro to historia jazd testowych po śniegu i przełomowej idei – drążonego wałka skrzyni biegów, który przekazuje moc silnika na przednią i tylną oś. Udoskonalone centralnym mechanizmem różnicowym pierwsze Audi quattro trafiło do sprzedaży pod koniec 1980 roku. Kanciaste coupe natychmiast stało się przebojem. Ze swoim stałym napędem na wszystkie koła i 200-konnym, pięciocylindrowym silnikiem z turbodoładowaniem oferowało nieznaną wcześniej dynamikę i przyjemność jazdy.
Na trasach rajdowych samochody Audi quattro w latach 1982 – 1984 zdobyły po dwa mistrzostwa świata kierowców i marek. Następnie producent z Ingolstadt skoncentrował się na torach wyścigowych. Tam ponownie potwierdził wyższość stałego napędu na wszystkie koła. Kierowcy Audi zdobyli najcenniejsze trofea, jakie można było zdobyć w Europie i USA.
Od dawna quattro jest jedną z głównych technologii marki Audi. Do pierwszego Audi quattro, które dzisiaj jest nazywane często „pra-quattro”, z biegiem czasu dołączyła cała rodzina samochodów przeznaczonych do ruchu po drogach ze stałym napędem na wszystkie koła, która ciągle się rozrasta. Do końca 2009 roku Audi wyprodukowało 3.296.917 samochodów quattro. W aktualnej ofercie znajduje się 126 wariantów z napędem na wszystkie koła.
Fascynacja tą technologią jest dzisiaj większa niż kiedykolwiek. Stały napęd na wszystkie koła quattro oznacza bezpieczeństwo i dynamikę. Audi nadal rozbudowuje swoją przewagę dzięki technice także w dziedzinie stałego napędu na wszystkie koła. Na Genewskim Salonie Samochodowym zadebiutuje kolejna generacja quattro. Wyczynowe coupe RS5 wyznacza nowe standardy w dziedzinie mocy, wszechstronności i efektywności.