...który przedstawił swój najnowszy projekt – „Hyperspace”, serię trzynastu surrealistycznych fotografii inspirowanych nowym modelem Audi A8.
Hasło przewodnie nowego Audi A8 brzmi „The art of progress”. Oznacza ono budowanie przewagi dzięki doskonałej technice oraz wręcz artystycznej stylistyce. Audi A8 jest bowiem flagową limuzyną marki Audi i zawiera najwięcej najbardziej wyrafinowanych rozwiązań technicznych, jakie można znaleźć w samochodach ze znakiem czterech pierścieni.
Mecenat artystyczny był naturalnym elementem kampanii wprowadzającej nowy model. Znany polski fotografik i artysta multimedialny Igor Omulecki stworzył serię trzynastu fotografii, których bohaterem jest właśnie Audi A8. Wytwór ludzkiej techniki został w nich zestawiony z subiektywnie przekształconymi obrazami natury, co dało niezwykle oryginalny efekt wizualny o surrealistycznym charakterze. Całości został nadany znaczący tytuł: „Hyperspace”. Prace artysty można było obejrzeć właśnie podczas premier nowego Audi A8 w czterech miastach Polski.
Wszystkie premiery miały charakter spotkań dla koneserów sztuki i motoryzacji, podczas których można było podziwiać eksponowane fotografie i zamienić parę słów z autorem. Po krótkiej prezentacji artysty, prac oraz galerii Le Guern, sprawującej mecenat nad wystawą, następowało uroczyste odsłonięcie nowego Audi A8; od tego momentu zaczynała dominować tematyka motoryzacyjna. Podczas wernisaży goście otrzymali album wydany w limitowanej serii, zawierający reprodukcje fotografii z cyklu „Hyperspace”.
„Premiera nowego Audi A8 i jej artystyczny „entourage” stanowi niecodzienne wydarzenie na polskim rynku, dzięki temu w pełni zasługuje na uwagę. Niewiele jest marek, które decydują się zastosować taką technikę marketingową, jaką jest mecenat artystyczny przy promocji nowego produktu. Dla nowej flagowej limuzyny Audi połączenie motoryzacji i sztuki jest jednak całkowicie naturalne” – komentuje Leszek Kempiński, kierownik marketingu i PR Audi. Przemysław Jasielski, dyrektor kreatywny z agencji reklamowej Zero,2, która była odpowiedzialna za nadzór i organizację całego przedsięwzięcia, dodaje: „W Polsce, jeśli chodzi o mecenat artystyczny najczęściej mamy do czynienia z mecenatem tytularnym. Duże marki decydują się sponsorować wydarzenia artystyczne o już ugruntowanej renomie. My natomiast szukaliśmy czegoś wyjątkowego, co będzie stanowiło zupełnie nową jakość w relacji marka-sztuka. Dlatego poprosiliśmy międzynarodowej sławy artystę o stworzenie nowego dzieła, niejako inspirowanego produktem. W końcu slogan Audi A8 – „The art of progress” – oznacza również wybieganie poza utarte schematy.”