2.5 litrowa jednostka w Audi TT RS wyposażona jest w dwie kluczowe technologie Audi: turbodoładowanie oraz bezpośredni wtrysk paliwa FSI. W tym modelu marka z czterema pierścieniami wraca do silników pięciocylindrowych. Silnik o pojemności 2 480 cm3 i mocy 250 kW od 5 400 do 6 500 obr./min. osiąga maksymalny moment obrotowy 450 Nm dostępny od 1 600 do 5 300 obr./min.
„Moment obrotowy, osiągi i wspaniały dźwięk – ten silnik ma po prostu wszystko. To konstrukcja pięciocylindrowa na najwyższym poziomie“, tak uważa jury „International Engine oft he Year“ o silniku 2.5 w Audi TT RS.
Do tego ta mocna jednostka pięciocylindrowa ze średnim spalaniem 9,2 l/100km w coupe i 9,5 l/100km w roadsterze jest zadziwiająco oszczędna.
Z wagą 183 kg silnik 2,5 l jest bardzo lekki. Wartość ta nie tylko wpływa pozytywnie na ciężar całkowity pojazdu, ale również na rozłożenie obciążenia osi i poprzez to na prowadzenie TT RS.
Opracowane przez quattro GmbH Audi TT RS jest na rynku od lata 2009. Coupe przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 sekundy, a do 200 km/h w 15,9 s. Opcjonalnie prędkość maksymalną można zwiększyć do 280 km/h.
Otrzymując tą nagrodę technologia TFSI Audi po raz szósty z rzędu zwyciężyła podczas wyborów „International Engine oft he Year“. W minionych pięciu latach jednostka 2.0 TFSI Audi odnosiła sukces w kategorii od 1.8 do 2.0 litrów.