MotoNews.pl

Nowa, topowa wersja Audi A1 - 1.4 TFSI (136 kW)

Nowa, topowa wersja Audi A1 - 1.4 TFSI (136 kW)21.09.2010
Audi A1 odniosło spory sukces, choć od jego rynkowego debiutu nie minęło zbyt wiele czasu. Teraz producent z Neckarsulm prezentuje nową, topową wersję tego modelu - A1 1,4 TFSI. Pełen napięcia kształt nadwozia zapewnia sportowy wrażenia z jazdy, ...

...a jednostka 1,4 TFSI dostarcza mocy 185 KM (136 kW). Pojazd standardowo będzie także wyposażony w automatyczną, dwusprzęgłową przekładnię S tronic przekazująca napęd na przednie koła. Audi A1 1.4 TFSI robi wrażenie również dzięki wydajności – zużywa 5,9 l paliwa na 100 km, emitując przy tym 138 g CO2 na km (wstępne dane producenta).

Sportowy potencjał Audi A1 1.4 TFSI (136 kW) dobrze ilustruje wygląd zewnętrzny: mocny łuk dachu, płasko poprowadzony słupek C, maska silnika „zawinięta” wokół przodu auta i dynamiczne linie robią wrażenie nawet, gdy pojazd się nie porusza.

Audi A1 1.4 TFSI (136 kW) wyposażono w kompaktowy, lekki silnik z czterema zaworami na cylinder. Generuje moc 185 KM i maksymalny moment obrotowy 250 Nm. Sprint od zera do 100 km/h zabiera 6,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 227 km/h (wstępne dane producenta).

Nowa, topowa wersja Audi A1 - 1.4 TFSI (136 kW) 1 Dzięki zastosowaniu kombinacji: superkompresora i turbokompresora pojazd reaguje bardzo spontanicznie na działania kierowcy. Superkompresor wkracza do akcji przy 1500 obr./min. i w większości przypadków jest odłączany przy 2400 obr./min.. Od 3500 obr./min. całą pracę wykonuje turbokompresor.

Układ hamulcowy Audi A1 1.4 TFSI (136 kW) w pełni panuje nad mocą auta dzięki wentylowanym tarczom o średnicy 288 mm zamontowanym z przodu pojazdu.

Do standardowego wyposażenia nowego Audi należy także program stabilizacji ESP z elektronicznym dyferencjałem o ograniczonym uślizgu. Gdy system ten wykrywa zagrożenie utraty przyczepności przez wewnętrzne części kół podczas wchodzenia w zakręty z dużą prędkością przyhamowuje to koło na krótki moment.

Na pakiet bezpieczeństwa a Audi A1 1.4 TFSI składają się dwie poduszki przednie, poduszki boczne chroniące tułów i miednicę i kurtynowe poduszki ochraniające głowy pasażerów.

Wśród wyposażenia opcjonalnego znajdziemy: reflektory ksenonowe ze światłami dziennymi LED, tylne światła LED, czujniki światła i deszczu, panoramiczny szyberdach, dwa systemy nawigacyjne, 465-watowy system audio firmy Bose z 14 głośnikami oraz sterowaną ręcznie lub automatyczną klimatyzację i podgrzewane fotele kierowcy i pasażera z przodu.

Audi A1 1.4 TFSI (136 kW) pojawi się w europejskich salonach sprzedaży pod koniec tego roku, cena na rynku niemieckim to 24 250 euro.

Źródło: Audi, opracowanie: BM
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata